Monday, March 06, 2023

Ayat Kursi Pendinding Diri Dari Kejahatan Iblis, Syaitan Dan Manusia


Dalam menghadapi hidup setiap hari, kita memerlukan satu kaedah yang jitu bagi menjaga keselamatan diri kita, anak isteri, rumah dan harta benda, perniagaan serta urusan dan pekerjaan yang kita jalankan.

Setiap hari berlaku rompakan, penipuan, perkosaan, pukau, kemalangan, pembunuhan, penzaliman, penindasan serta pelbagai musibah keatas umat Islam serata dunia.

Ayat Kursi pendinding diri

Tiada daya dan kekuatan yang dapat memberikan perlindungan kecuali dari Allah SWT.

Amalkan kaedah ini:
  • Baca Istiqfar - 3 kali.
  • Baca Selawat - 3 kali.
  • Baca Fatihah - 1 kali.
  • PASANG NIAT untuk memagar: "Sahaja aku membaca Ayat-Kursi untuk memagar diri, keluarga, rumah dan urusanku kerana Allah."

1. Baca Ayat Al-Kursi 1 kali

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah DI HADAPAN diriku, keluargaku, rumahku dan segala urusanku, dari hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

2. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-2

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah DI BELAKANG diriku, keluargaku, rumahku dan segala urusanku, dari hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

3. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-3

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah DI KANAN diriku, keluargaku, rumahku dan segala urusanku, dari hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

4. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-4

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah DI KIRI diriku, keluargaku, rumahku dan segala urusanku, dari hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

5. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-5

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah DI ATAS diriku, keluargaku, rumahku dan segala urusanku, dari hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

6. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-6

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah DI BAWAH diriku, keluargaku, rumahku dan segala urusanku, dari hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat dikhianati oleh iblis, jin, manusia dan haiwan.

7. Baca Ayat Al-Kursi untuk kali ke-7

Baca doa ini: Ya Allah Ya Tuhanku, jadikanlah segenap sendi dan liang bulu roma hambaMu yang banyak dosa serta daif ini, Kota Besi, Kota Tembaga yang tidak dapat ditembusi nafsu amarah yang didalangi oleh syaitan dan iblis.

8. Baca Selawat keatas Rasulullah SAW

Dari Anas bin Malik r.a. berkata, "Rasulullah SAW bersabda: Apabila seseorang dari umatku membaca ayat Kursi 12 kali, kemudian dia berwuduk dan mengerjakan solat subuh, nescaya Allah akan menjaganya dari kejahatan syaitan dan darjatnya sama dengan orang yang membaca seluruh al-Qur'an sebanyak tiga kali, dan pada hari kiamat ia akan diberi mahkota dari cahaya yang menyinari semua penghuni dunia."

Berkata Anas bin Malik, "Ya Rasulullah, apakah hendak dibaca setiap hari?"

Sabda Rasulullah SAW, " Tidak, cukuplah membacanya pada setiap hari Jumaat."

Wallahu a'lam.

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon