Monday, August 21, 2017

An Najwa Dedah 5 Rahsia Kecemerlangan Skuad Bola Jaring


An Najwa yang mesra disapa An memberitahu, dia cukup gembira dan lega kerana usaha skuad negara memburu emas acara bola jaring di Sukan SEA akhirnya membuahkan hasil.

An Najwa

Kejayaan skuad bola jaring memenangi emas Sukan SEA selepas 16 tahun, ternyata hasil daripada usaha keras bukan sahaja para pemain, tetapi juga barisan kejurulatihan.

"Kami menjalani latihan intensif selama 18 bulan, ada kalanya sampai menangis sebab penat, tapi semuanya berbaloi apabila berjaya dapat pingat emas," ujar pemain terbaik Kejohanan Bola Jaring Asia 2016 itu.

An mula menjadi sebutan selepas hanya gagal menjaringkan dua gol dalam perlawanan akhir menentang Singapura.

Apa rahsia disebalik kejayaan besar skuad bola jaring ini dengan mendominasi sepenuhnya pasukan lain di kejohanan Sukan SEA kali ini. Ikuti temubual bersama An Najwa.

1. 'Serap' semangat wanita

"Kami sangat bersemangat untuk menang kerana kami mewakili semua wanita. Bola jaring dikenali sebagai sukan wanita, jadi kami mahu jadi wakil wanita menyumbang pingat emas untuk negara."

2. 'Lawan' pasukan lelaki

Skuad Bola Jaring Malaysia

"Kami jemput pasukan bola jaring lelaki untuk menjadi lawan kami semasa sesi latihan kerana ia memberikan lebih intensiti.

"Ia sangat membantu kerana lelaki selalu 'main kasar', jadi secara tidak langsung kami terpaksa push diri sendiri untuk menyamai mereka."

3. Nak jadi penyanyi

"Jika bukan atlet, mungkin saya akan jadi penyanyi kerana saya suka menyanyi. Tapi saya tidak pernah masuk apa-apa pertandingan.

"Selain itu, saya juga mungkin akan jadi doktor atau ahli perniagaan."

4. Tak ambil 'pot' komen di laman sosial

"Setakat ini saya belum buka Instagram sebab saya hanya mahu menikmati saat-saat ini. Lagipun, saya bukan kaki laman sosial."

5. Rahsia An Najwa

"Saya suka makan. Memang hobi saya makan.

"Kedua, saya sangat malas training. Tapi terpaksa juga sebab itu yang akan membantu kita untuk berjaya."

"Saya seorang yang superstitious. Ada beberapa rutin yang saya perlu buat sebelum perlawanan, antaranya mandi dan mendengar muzik. Jika tidak, saya tidak sedap hati, seolah-olah akan terjadi sesuatu yang tidak diingini."

***

Tahniah sekali lagi diucapkan buat pasukan bola jaring negara.

BACA INI JUGA: Siapa Gerangan An Najwa, Bintang Bola Jaring Malaysia!?

sumber: astroawani

1 comment

  1. Kehebatan An Najwa akan mencetuskan demam netball di seluruh negara.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon