Monday, August 28, 2017

Floyd Mayweather TKO Conor McGregor Pusingan 10


Floyd Mayweather, menewaskan Conor McGregor dari Ireland dengan kemenangan TKO pada pusingan ke-10 dalam pertarungan yang menjadi perhatian seluruh dunia, sekaligus mengekalkan rekod sempurna dalam sukan tinju.

Floyd Mayweather vs Conor McGregor

Floyd Mayweather yang kembali dari persaraan pada usia 40 tahun untuk pertarungan ini, memperbaharui rekod pertarungan beliau kepada 50-0 melepasi rekod bintang legenda tinju Rocky Marciano (49-0) untuk jumlah kemenangan terbanyak tanpa kalah atau seri.

Conor McGregor, juara seni mempertahankan diri campuran (MMA) yang membuat penampilan sulung profesional dalam sukan tinju, gagal melakukan apa yang mungkin menjadi kejutan terbesar dalam sukan tinju tetapi menjadi pertarungan lebih menarik berbanding apa yang diramalkan oleh kebanyakan pakar sukan tinju.

Floyd Mayweather, juara dunia kelas welterweight, menangani permulaan meyakinkan McGregor tetapi selepas pusingan keempat, ternyata menguasai pertarungan.

Kemenangan TKO hadir apabila Conor McGregor yang jelas keletihan, menyandar dua kali di tali gelanggang selepas terkena tumbukan padu tangan kiri.

Ia adalah penamat hebat kepada pertarungan utama di TMobile Arena yang terbukti pertarungan sengit di awal pusingan dengan McGregor berjaya melakukan beberapa tumbukan padu.

Tetapi, sebaik sahaja Floyd Mayweather menemui rentak dan Conor McGregor mulai keletihan, ia kelihatan jelas hanya ada seorang pemenang.

Pertarungan itu berakhir seperti yang diramalkan oleh ramai pihak tetapi Conor McGregor, pada penampilan sulung dalam sukan tinju, tidak perlu berasa malu dengan kekalahan itu.

Floyd Mayweather akan meneruskan apa yang beliau katakan, persaraan dengan rekod sempurna 50-0!

Floyd Mayweather juga dijangka mengaut keuntungan 200 juta dolar, menjadikan pendapatan dari pertarungan sepanjang kerjayanya mencecah sekitar 1 bilion dolar.

Walaupun tewas, Conor McGregor akan menerima sekitar 100 juta dolar.

BACA INI JUGA: Joe Louis Juara Tinju Yang Akhirnya Menjadi Penyambut Tetamu

sumber: pressreader

1 comment

  1. Strategi Maywether defensif memang hebat..

    Bila Mvgregor kepenatan, baru Mayweather bertukar menjadi agresif

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon