Sunday, August 27, 2017

9 Bandar Di Dunia Paling Terkenal Dengan Maksiat


Sejajar dengan arus permodenan yang kian berkembang pesat, begitulah juga industri maksiat turut berkembang. Malah, ia turut menjadi tarikan pelancong untuk berkunjung di bandar-bandar utama ini.

Jom kita selongkar antara lokasi sarang maksiat paling terkenal di bandar-bandar utama seluruh dunia.

1. Pattaya, Thailand - Pelacuran

Pattaya

Pattaya adalah syurga kepada aktiviti seks di dunia. Sebut apa jenis pelacuran, semua boleh didapati di sana termasuklah pelacur kanak-kanak!

Thailand membenarkan aktiviti pelacuran dijalankan dengan sebebas-bebasnya bagi menarik minat pelancong-pelancong asing bertandang ke Thailand.

Di Pattaya, pelancong tidak perlu menunggu malam untuk memuaskan nafsu. Siang hari pun boleh!

Pattaya sememangnya dipenuhi dengan pekerja-pekerja seks.

2. Amsterdam, Belanda - Dadah, Pelacuran

Amsterdam

Amsterdam tidak perlu diperkenalkan lagi. Semua orang tahu bahawa Amsterdam adalah salah sebuah bandar di Belanda yang menempatkan sebuah kelab gergasi Eropah, Ajax Amsterdam.

Namun, ramai yang tidak tahu bahawa Amsterdam adalah bandar yang membenarkan rakyat mereka berjual beli dan menggunakan dadah secara sah tanpa kekangan undang-undang.

Bukan itu saja, bagi yang mempunyai naluri seks songsang, di sinilah tempatnya. Anda boleh berkahwin, memadu kasih atau bercekerama tanpa ada mata-mata liar yang memerhatikan anda. Syurga dunia!

Amsterdam

Namun, yang peliknya mengenai bandar ini walaupun membenarkan penjualan dadah secara terang-terangan, ia tidak pula dipenuhi penagih tegar seperti di negara dunia ketiga! Pelik bukan?

Tidaklah menjadi satu kehairanan apabila anda mendapati sebuah cafe menjual sehingga 5 KG ganja sehari tidak kira samada melalui teh, dalam bentuk rokok, dalam pai, kek dan juga brownies di bandar Amsterdam.

Amsterdam meghalalkan penjualan dadah dan pelacuran.

3. Manama, Bahrain - Pesta Malam

Manama

Bandar Manama atau al-Manamah adalah ibukota bagi aktiviti malam bagi orang Arab. Terletak di negara Bahrain, bandar ini mampu membuatkan pengunjung menghabiskan malam dengan mabuk dan berjoget.

Pengunjung terbesarnya adalah sheikh-sheikh Arab yang kehausan seks dan hiburan.

Bandar Manama mula menghala kepada ‘kehancuran’ apabila pemerintah Bahrain mula berpandangan Liberal (bebas) dan menolak nilai-nilai moral dan etika Islam.

Bandar Manama merupakan bandar paling memalukan dunia Islam ditambah pula ia terletak di tanah para Anbiya dan Auliya.

4. Las Vegas, Amerika Syarikat - Perjudian

Las Vegas

Terang-terangan kota ini adalah kota maksiat apabila papan tanda untuk memasuki bandarnya tertera ‘Go on and Sin’.

Hakikatnya, Las Vegas adalah sebuah kawasan tandus dan kering sebelum diteroka untuk dijadikan kota perjudian.

Kota ini dibuka ketika era pembangunan semula Amerika Syarikat selepas krisis ekonomi tahun 30-an dengan perjudian telah dikecualikan undang-undang pada 31 March 1931.

Kota ini berkembang secara berperingkat sehinggalah kepada kemuncaknya pada tahun 60-an apabila Howard Hughes (pernah dilakonkan oleh Leonardo DiCaprio dalam filem The Aviation) telah melabur jutaan dollar untuk membuka pusat perjudian di sana.

Pada tahun 80-an, Las Vegas sudah pun terkenal sebagai pusat pejudian terbesar di dunia sehingga diibaratkan bahawa seorang pope jika singgah bermalam di sana akan terpengaruh dengan kenikmatan duniawi Las Vegas.

5. Rio de Janeiro, Brazil - Bogel

Rio de Janeiro

Ibu kota Brazil ini memang tidak pernah lari daripada pesta dan seks. Kota penuh dosa ini sering dihiasi wanita-wanita sawo matang Brazil separuh telanjang tanpa rasa malu berpelesiran di pantai-pantai dan resort.

Pantai paling terkenal di Rio adalah Ipenama Beach yang terletak di selatan bandar Rio de Janeiro.

Saban hari, pantai ini dihiasi pelbagai aktiviti maksiat seperti pesta tarian dan mabuk-mabuk malahan dan jangan terkejut jika terdapat warga tempatan atau pelancong asing melakukan hubungan terlarang secara terbuka di sini.

6. Moscow - Disco

Moscow

Kerajaan Rusia melarang aktiviti pelacuran dan aktiviti malam yang menjangkaui siang hari namun, ia masih boleh didapati di sini tanpa ada pihak berwajib melakukan serbuan.

Sepertimana di tempat lain termasuk di Malaysia, dengan suapan wang, segala macam boleh jadi dan begitulah juga di Moscow.

Jika di saat pemerintah Soviet, disco dan lagu-lagu barat dilarang dibina dan dimainkan kerana bimbang rakyatnya terpengaruh dengan idealogi Barat namun, dengan runtuhnya rejim Komunis pada tahun 1991, budaya disco secara beransur-ansur meracuni rakyat Moscow dan Rusia.

Dan akhirnya Moscow menjadi terkenal sebagai destinasi tarian bogel gadis Rusia yang cantik dan tidak terlepas pandang juga tarian kaum Adam yang menghiburkan hati wanita semasa Lady Night.

Terliur?

7. Genting Highland, Malaysia - Perjudian

Genting Highland

Genting sudah sinonim dengan aktiviti perjudian dan pelacuran kelas atasan. Meskipun dihiasi dengan permainan-permainan seperti roller coaster dan hanging chair, tetapi itu hanyalah sampingan sahaja.

Aktiviti utama di sini adalah perjudian dan pelacuran. Genting yang terletak di pergunungan negeri Pahang telah digelar The City of Entertainment kerana merujuk kepada aktiviti yang menghala kepada keseronakan dan hiburan di sana.

Genting Highland sebaris dengan Las Vegas menurut kajian daripada majalah Forbes yang merujuk kepada keuntungan dan kemewahan infrastruktur di sana.

8. Bali, Indonesia - Pelancong bogel

Bali

Bali sudah terkenal di seluruh dunia dengan pantainya yang cantik dan hebat dengan perkhidmatannya. Ia sering didatang ribuan pelancong asing saban tahun terutama tahun-tahun sebelum peristiwa pengeboman Bali berlaku.

Bali hancur di sebalik keindahan pantainya. Saban hari, ia akan dihiasi dengan pelancong-pelancong asing yang tidak memakai seurat benang berjemur di pantai.

Ia bukan sahaja merosakkan rakyat tetapi merosakkan nama Indonesia sebagai negara paling ramai rakyat yang beragama Islam.

9. Tijuana, Mexico - Dadah, Tarian bogel

Tijuana

Orang-orang di jalanan kini boleh mendapatkan ubat-ubatan haram untuk dijual, Terdapat kelab bogel menggalakkan "tangan" dengan strippers, dan penjualan minuman keras tequila adalah murah di Tijuana. Keselamatan tidak pernah menjadi keutamaan di sini.

BACA INI JUGA: 10 Negara Dengan Wanita Tercantik Di Dunia

sumber: selongkar10

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon