Sunday, August 28, 2016

Misteri Manusia Luarbiasa Yang Mampu Meramal Saham!


Dikalangan para psikik yang mempunyai kebolehan meramal sesuatu seperti Nostradamus, barangkali Beverly Jaegers adalah yang paling bertuah.

Meramal saham

Ini kerana dengan kebolehannya itu, Beverly mendapat wang dalam jumlah yang cukup banyak, hingga membolehkannya membeli rumah besar di St. Louis, Amerika Syarikat.

Berbeza dengan Nostradamus, Beverly bukan meramalkan apa yang akan berlaku kepada seseorang ahli politik atau negara mana yang akan terlibat dengan perang, sebaliknya Beverly mempunyai kebolehan untuk meramalkan saham mana yang akan melonjak di pasaran.

Bagi membuktikannya, pada tahun 1982, Beverly telah menunjukkan kebolehan luarbiasanya itu kepada wartawan akhbar St. Louis Business Journal.

Ini berlaku kerana akhbar tersebut tidak percaya dengan kebolehan luarbiasa Beverly seperti yang dihebohkan.

Ujian bermula dengan akhbar itu memilih 19 orang broker saham yang diakui kehandalan mereka, meramalkan lima saham yang dijangka akan melambung di pasaran.

Ramalan pula dibuat selepas broker-broker tersebut mengkaji prestasi saham-saham terlibat dalam tempoh enam bulan.

Beverly Jaegers

Kemudian, Beverly yang tidak pernah terlibat mahupun mendapat latihan dalam bidang saham, diminta untuk memilih lima saham berdasarkan ramalan pancaindera keenamnya itu.

Keputusannya?

Semasa ujian itu berlangsung, pasaran saham berada di dalam trend merudum. Ketika ujian tamat, indeks Dow-Jones menjunam 80 mata.

Disebabkan trend menjunam itu, 16 orang broker terpaksa meletakkan jawatan.

Apa yang mengejutkan, saham-saham yang dipilih oleh Beverly semuanya melonjak, malah ada yang melonjak sehingga 17.2 peratus!

Hanya seorang sahaja daripada 19 broker saham tadi yang hampir menyamai ketepatan ramalan Beverly Jaegers!

BACA INI JUGA: Tahukah Anda Air Laut Mengandungi Emas!

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon