Friday, July 15, 2016

Spesifikasi Dan Harga Model Sedan Perodua Bezza


Sejak 20 tahun bertapak dalam industri automotif tempatan dengan pelbagai model kereta yang telah dikeluarkan, kini Perodua tampil pula dengan model sedan.

Spesifikasi Dan Harga Perodua Bezza

Model baharu itu diberi nama Perodua Bezza, merupakan model sedan sulung syarikat automotif terkemuka tempatan dan ada 9 perkara menarik mengenainya yang anda wajib tahu.

Menurut sebuah portal permotoran, Careta, yang berkesempatan memandu uji model terbaharu itu memberitahu bahawa model tersebut didatangkan dengan dua varian iaitu iaitu 1.0 liter dan 1.3 liter.

Spesifikasi Dan Harga Perodua Bezza [5]

Varian 1.0 liter didatangkan dengan transmisi manual 5-kelajuan, transmisi automatik 4-kelajuan dan Standard G iaitu gabungan manual dan auto.

Manakala varian 1.3 liter menawarkan transmisi manual 5-kelajuan, transmisi automatik 4-kelajuan. Bagi Premium X terdapat dalam manual dan auto dan bagi Advance pula hanya auto sahaja.

Spesifikasi Dan Harga Perodua Bezza [3]

PERODUA Sedan 1.0 Liter
  • Transmisi manual 5-kelajuan
  • Transmisi automatik 4-kelajuan
  • Standard G (manual dan auto)

PERODUA Sedan 1.3 Liter
  • Transmisi manual 5-kelajuan
  • Transmisi automatik 4-kelajuan
  • Premium X (manual dan auto)
  • Advance (auto sahaja)

Anggaran harga bagi kedua-dua jenis model terbaharu ini dijangka berada antara RM30,000 hingga RM55,000.

Spesifikasi Dan Harga Perodua Bezza [4]

Antara spesifikasi lain yang terdapat pada model sedan ini ialah dibina dengan objektif penggunaan bahan api serendah 22.9 km/l dan memenuhi ciri-ciri kenderaan Energy Efficient Vehicle (EEV).

Selain itu, tempat letak barang atau boot Perodua baharu itu mempunyai kapasiti sebesar 508 liter lebih besar daripada boot Toyota Vios dan Nissan Almera.

Menarik mengenai Bezza ialah semua varian dilengkapi ciri keselamatan termaju, Sistem Brek Anti-Kunci (ABS) dengan Agihan Brek Elektronik( EBD).

Bagi varian Advance pula mendapat tambahan ciri Kawalan Stabiliti Kenderaan (VSC).

Perodua Bezza turut memperkenalkan sistem mula-henti (Eco Idle) pada varian premium yang menyamai teknologi i-Stop digunakan Mazda 2.

Sistem mula-henti berfungsi mematikan dan menghidupkan enjin pembakaran dalaman secara automatik bagi mengurangkan masa enjin melahu, sekali gus menjimatkan penggunaan bahan api dan pelepasan emisi.

Ya, ia sistem sama yang digunakan kenderaan hibrid dan amat berguna ketika berdepan situasi kesesakan teruk.

Spesifikasi Dan Harga Perodua Bezza [6]

Pembeli Bezza Premium X dan Advance turut dibekalkan filem pelindung keselamatan dan solar, akses pintar, punat mula-henti dan port USB untuk slot telefon bimbit di konsol belakang, punat kawalan jauh untuk bukaan but.

Ciri audio pula didatangkan standard bersama sambungan USB untuk semua varian, manakala Bezza Premium X mendapat tambahan fungsi wayarles, Bluetooth dan Bezza Advance dilengkapi sistem multimedia dengan navigasi dan ‘Smart Link’ berserta kamera undur.

Bagi versi premium, Perodua Bezza menerima penarafan keselamatan 5-bintang yang diperoleh dalam ujian perlanggaran ASEAN NCAP.

Sama seperti model Perodua sedia ada, Bezza turut ditawarkan waranti selama lima tahun atau 150,000km perbatuan.

BACA INI JUGA: Risiko Sambung Bayar Kereta Yang Ramai Tidak Tahu!

Sumber: Mynewshub.cc/Pandulaju.com.my

1 comment

  1. adakah perodua akan buat Myvi 2022 versi sedan? macam vios pula nanti

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon