Thursday, November 05, 2015

Debat Isu 1MDB Dibatal, Macam Kes Najib Mengelak Tun Mahathir!


"Tiada lagi (tawaran). Tawaran hanya untuk 2 individu, Pua dan Arul. Apabila salah seorang mereka menarik diri, tawaran siaran langsung tiada lagi."

Debat Pua dan Arul

Macam tak percaya pula bila baca berita ni kan. Mari baca laporan akhbar..

"Ini bukan soal pengganti, ini bukan antara Pakatan Harapan, DAP dan 1MDB... ini adalah di antara Tony dengan Arul Kanda. Jadi tidak berbangkit soal pengganti oleh kerana ini adalah dua individu yang telah mencabar satu sama lain," jelas Salleh. - Astroawani.

"Bukan menarik balik. Oleh kerana tidak ada perbahasan diantara mereka (Tony dan Arul Kanda) lagi, maka dengan sendirinya tidak ada lagi siaran langsung.

"Bagaimanapun, saya katakan ini tidak bererti RTM tidak akan mempunyai slot untuk forum-forum tertentu," kata Salleh, di Parlimen.

Tidak ada siaran langsung kalau debat bukan antara Arul dan Pua. Kalau Arul berdebat dengan orang lain (contohnya Rafizi), maka tidak akan ada siaran langsung oleh RTM.

Atau kalau Pua berdebat dengan orang lain (contohnya Najib), juga tidak ada siaran langsung.

Siaran langsung itu hanya eksklusif buat Arul dan Pua saja.

Ini bukan lagi soal mahu beri penjelasan kepada rakyat tentang isu 1MDB tapi ia sudah menjadi satu isu peribadi Arul dan Pua.

Dan kita hairan apakah niat Salleh selaku Menteri yang berkuasa atas RTM semasa beliau memberi persetujuan siaran langsung itu sebelum ini?

Benarkah persetujuan siaran langsung sebelum ini diberikan atas dasar kepentingan umum atau ada agenda lain?

Rakyat mahu dengar Arul selaku wakil 1MDB bercakap tentang isu-isu 1MDB, rakyat tak kisah pun samada lawannya adalah Arul atau orang lain. Rakyat cuma mahu tahu maklumat tentang 1MDB.

Tapi Menteri pula lebih kisahkan tentang SIAPA yang berdebat bukan isu perdebatan!

Apa sebenarnya yang Salleh mahu rakyat lihat secara langsung kalau Arul berdebat dengan Pua?

Adakah kerajaan tidak lagi mendengar apa kemahuan rakyat dan menganggap rakyat harus terima saja apa yang disogokkan oleh kerajaan?

Ada yang kata semua ini cuma lakonan saja. Sebagai usaha mahu mengeluarkan Pua dari PAC. Entahlah...

Apa yang pasti, dek sebab 1MDB ini, kerajaan dah jadi macam orang bodoh pada mata rakyat!

Tindakan-tindakan dan kenyataan-kenyataan yang tidak rasional dan pelik dari kerajaan merupakan sindrom nyata penyakit 1MDB, macam debat Najib dan Tun Mahathir sebelum ni juga..

BACA INI JUGA: 1MDB, Amalan Rasuah Peringkat Paling Teruk?

Sumber: Dinturtle

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon