Thursday, August 27, 2015

Tun Mahathir bertanya, Benarkah RM2.6 Bilion Itu Derma?


Tun Mahathir melalui artikel terbarunya The 2.6 Billion Donation?, turut sama menimbulkan persoalan BENARKAH DANA ITU DERMA?

Najib2.6 bilion

Pemimpin-pemimpin Umno sibuk mencanangkan ke seluruh negara (well, actually audien mereka adalah ahli-ahli Umno cuma kenyataan-kenyataan mereka diambil oleh media maka seluruh rakyat pun turut mengikuti perkara ini) perihal derma RM2.6 bilion ini tapi adakah mereka berhenti sejenak untuk menilai adakah cerita mereka itu diterima oleh rakyat atau tidak?

Pemimpin-kenyataan Umno boleh beri apa juga alasan kepada derma itu, Zahid juga boleh cakap apa saja bagi menunjukkan kesetiaannya kepada Najib, TAPI sejauh mana rakyat mahu menerima alasan-alasan itu?

Rakyat Umno sendiri, kita percaya tidak semua yang boleh terima alasan-alasan dangkal sebegitu!

RM2.6 bilion sebagai derma?

2. No one believes or can believe such a huge sum of money can be donated by anyone to Dato’ Sri Najib or to anyone for whatever reason.

Tidak ada siapa percaya atau boleh percaya derma sebesar itu diberikan oleh seseorang kepada Najib atau kepada sesiapapun untuk apa juga alasan.

Setakat Zahid menyatakan pernah berjumpa dengan pak Arab (atau wakilnya) yang didakwa sebagai penderma itu dan mendakwa ada melihat dokumen transaksi berkenaan, belum cukup untuk menyakinkan rakyat!

6. The new DPM says he has seen the Arab who gave the money. Then let him give proof that this Arab has huge sums of money to give away to Malaysia and many other countries. Which countries. What is the source of this money. What business does he do? What is the name of the bank he uses. Show his account in the bank, the cheques he issued, particularly the 700 million USD. The recipient bank should be holding these cheques.

7. All these information could have been verified by the task force of four. But Najib dismantled the task force by sacking the A.G., sending the head of MACC on leave, and accusing Bank Negara of leaking Government secrets.

Buktikan yang pak Arab itu terlampau kaya sehingga boleh menderma berbilion-bilion RM bukan saja kepada Najib tapi juga kepada negara-negara lain?

Apakah sumber dana itu? Apa bisnes dia? Bank mana dia pakai? Semua itu boleh disahkan oleh Pasukan Petugas Khas, malangnya pasukan itu pula telah dibubarkan oleh Najib, kenapa dibubarkan?

Tindakan-tindakan yang meragukan beserta penjelasan yang tergantung, semuanya bukan hanya menimbulkan persoalan malah menambahkan lagi persoalan di minda rakyat!

Dah la alasan bodoh, penjelasan pun bodoh, bertindak pun bodoh.. halo! Rakyat tak sebodoh itulah!

Apa dah jadi kepada BAKI derma itu? Kenapa tidak ada sesiapa mahu berikan penjelasan bab baki itu? Kenapa dibawa keluar pula?

Kan alasannya untuk memerangi pengaruh Yahudi melalui Dap di Malaysia. Kenapa dibawa keluar ke Singapura pula?

Kenapa akaun di Singapura itu dibekukan?

Kenapa tidak ada penjelasan? Kenapa ahli-ahli Umno tidak bertanya hal ini kepada pemimpin-pemimpin yang beri penjelasan derma itu?

Atau mereka hanya tahu beri alasan derma saja, selebihnya mereka pun blur? Dan mereka harap rakyat pun jangan tanya banyak-banyak dan ikut sama ke-Blur-an yang mereka miliki?

14. Stop thinking that Malaysians are stupid.

Adakah ahli-ahli Umno sebodoh itu mahu percaya?

Anda?

Program Bicara Negarawan Bersama Tun Mahathir

Program Bicara Negarawan

Program Bicara Negarawan Bersama Tun Mahathir di Pasir Gudang JB pada Sabtu 29 Ogos seperti di atas adalah BENAR. Bukan Spin.

Diharap rakyat di selatan tanahair terutamanya sekitar JB dapat meluangkan masa dan menunjukkan sokongan anda kepada perjuangan rakyat yang dibawa oleh Tun Mahathir.

No untuk rakyat hubungi bagi sebarang pengesahan mengenai majlis.

En Razali Alias - 019 7444437
En Osmarizan - 019 7999940
En Azhar - 019 7775897

BACA INI JUGA: Video Panas! Mat Said Dedah Rahsia Jijik Kelahiran 1MDB!

Sumber: Dinturtle

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon