Sunday, August 23, 2015

Tanam 400 Ekar Bunga Matahari Demi Isteri Tercinta


Babbette Jaquish yang mati pada November tahun lalu sangat gemarkan bunga matahari sehingga digelar sebagai ‘Wanita Bunga Matahari’ oleh penduduk di tempatnya.

Wanita Bunga Matahari

Dan seorang suami telah merealisasikan impian mendiang isterinya yang mati akibat penyakit kanser dengan menghasilkan ladang bunga matahari seluas 400 ekar di Eau Claire, Winsconsin.

Wanita ini bercita-cita untuk menghasilkan ladang bunga matahari dan menjual benihnya dan menyumbangkan hasil jualan itu kepada pusat penyelidikan penyakit kanser.

Wanita Bunga Matahari [2]
Wanita Bunga Matahari [3]

Walau bagaimanapun, hasrat murninya tidak kesampaian kerana Babbette tewas dalam pertarungannya melawan penyakit pembunuh itu pada usia 66 tahun.

Justeru itu, demi melaksanakan impian wanita itu, suaminya, Don Jaquish telah mengambil alih cita-cita isterinya itu dan jadikannya satu realiti.

Wanita Bunga Matahari [4]
Wanita Bunga Matahari [6]

Don telah menanam bunga matahari seluas 400 ekar di sepanjang lebuh raya 85 Winsconsi di Eau Claire sekali gus berjaya membuka syarikat yang bernama Babbette’s Seed Of Hopes.

Menurut Don, dia sangat bertuah kerana memiliki Babbette sebagai isterinya. Babbette mempunyai hati yang suci dan murni. Dia tahu kepentingan kajian untuk percubaan secara klinikal.

Wanita Bunga Matahari [7]

“Semua orang yang bertemu dengan Babbette akan jatuh cinta padanya. Saya sangat bertuah kerana menjadi lelaki yang dia cintai,” kata Don kepada sumber.

Wanita Bunga Matahari [8]

Semoga apa yang telah diusahakan oleh Don untuk mendiang isteri kesayangannya itu mendapat faedah serta pulangan yang baik serta mencapai misi utama cita-cita mereka. –Agensi/MYNEWSHUB

BACA INI JUGA: Bagaimana Membuktikan Cinta Sejati?

2 comments

  1. Betul2 hebat..kasih sayang bagaikan samudera lautan bunga2..indah..tabik dengan admin blog SP..rajin mencari ilmu bermanfaat kepada semua golongan pembaca maya

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon