Monday, August 24, 2015

Isu RM 2.6 Bilion Semakin Merepek, Deposit USD$100 Juta Mana Lagi Ni!?


Kali ini kita nak komen kenyataan terbaru Zahid mengenai Derma RM2.6 bilion Najib tetapi mengenai 2 lagi point Zahid yang rasanya ramai tak perasan akan implikasinya.

Pemimpin+UMNO+Pendusta
Gambar hiasan.

Dari Malaysiakini..

Tanpa mendedahkan identiti penderma Arab itu Ahmad Zahid berkata, ia membuktikan tiada wang daripada Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP) masuk ke akaun persendirian Datuk Seri Najib Razak. -Mkini

Kenapa Zahid tak pasal-pasal sebut tentang KWAP? Ramai yang tahu dana KWAP RM4 bilion yang dipinjam oleh SRC itu SEDANG disiasat oleh SPRM.

Ia juga berkaitan dengan dakwaan deposit RM42 juta yang dimasukkan ke akaun Najib setelah melalui beberapa siri transaksi yang melibatkan Gandingan mentari dan Ihsan Perdana. Nama-nama Jho Low, Nik Faisal dan Suboh sedang dicari untuk disoal siasat berhubung kes sama.

Point saya, Kes SEDANG DISIASAT dan Zahid pula seperti mendahului siasatan dengan kenyataan di atas!?

Satu lagi, kenapa Zahid sebut sedangkan isu itu belum panas lagi? Adakah Zahid pula yang sengaja mahu memanaskan isu KWAP?

Satu lagi Zahid kata..

"(Wang) AS$100 juta pertama diberi atas nama Najib, manakala pindahan berikutnya dibuat melalui pelbagai syarikat kerana pihak penderma tidak mahu melihat ada cek 'seketul' dalam nama Najib."

Huh? AS$100 juta mana pulak ni? Ada lagi deposit bernilai AS$100 juta ke?

Takperlah.. mungkin typo di pihak Malaysiakini tu, tapi aksi pindahan melalui beberapa syarikat supaya identiti penderma tidak dikenali atau supaya tidak ada yang melihat ada cek 'seketul' dalam nama Najib adalah satu alasan yang lawak.

Kalau setakat mahu merahsiakan identiti, cukup sekadar persetujuan antara penderma dan penerima, tidak perlu bersusah payah nak pakai pelbagai akaun bagai..

Kalau tanya saya, ia lebih berupa satu aksi Money Laundering!!

Tapi mungkin Zahid rasa orang Umno boleh terima penjelasan sebegitu..

Zahid Mendahului Siasatan SPRM

Merujuk kepada tajuk artikel JMD - Isu derma makin lama makin merepek, cuba baca kenyataan Ketua Umno Kepong.

"Umno ini satu-satunya kerajaan yang menentang Yahudi..." - TMI.

Hadooi la.... dah jadi macam satu pertandingan pula sesama pemimpin-pemimpin Umno, siapa yang paling kuat bodek Najib! Pelbagai versi dah timbul. Mana perginya versi dana politik dulu?

Ada betulnya cakap Anina Saadudin di bawah ini..

Anina RM2.6 bilion

KLiK untuk ke Youtube.

...dah jadi seperti musim sinetron kat TV! Setiap ucapan perasmian itu dia akan cuba usaha untuk menerangkan tentang isu derma 2.6 bilion. Malangnya ahli Umno disajikan dengan versi penerangan yang berbeza-beza. Contohnya untuk politik, untuk pilihanraya, untuk ISIS, untuk Yahudi.... and what's next?

...Kita bukan berhadapan dengan 3 juta ahli Umno, kita berhadapan dengan 28 juta rakyat Malaysia... mereka berhak untuk tahu perkara yang sebenar.

...sudah sampai masanya untuk Presiden Umno Datuk Seri Najib tampil dengan satu penerangan yang jelas dan terang bukan hanya untuk 3 juta ahli Umno tapi untuk seluruh rakyat.

BACA INI JUGA: Skandal DEIG Di Selangor Lebih Dahsyat Dari 1MDB?

Sumber: Dinturtle

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon