Jul 3, 2015

Ucapan 'Terima Kasih' Azwan Ali Kepada Mufti Perak!

Hari ini tiba pula giliran Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mendapat mesej ‘tajam’ daripada selebriti yang menggelarkan dirinya sebagai Diva AA ini.

Azwan-Ali

Jika sebelum ini Azwan Ali memberi kenyataan balasnya berhubung teguran rakan artis Azhar Sulaiman yang menasihatkannya agar mengawal kemarahannya supaya dirinya tidak terkait dengan sebarang cerita-cerita negatif.

Sebelum ini, Tan Sri Harussani ada memberi komen mengenai perbuatan biadap Azwan yang seolah-olah tidak menggambarkan dirinya sebagai seorang muslim yang sedang berpuasa apabila kerap kali memaki orang lain di laman sosialnya.

Nampaknya memang dah tak boleh makan saman Azwan ni, semua yang menegurnya, ‘dihentam’ balik oleh si dia.

Mufti-AA

Harap-harap di bulan baik, bulan mulia ni Azwan dapat bermuhasabah diri dengan merenung segala perkara yang telah dilakukannya.

Tak semestinya orang menegur, orang tu membenci kita, sebaliknya orang menegur agar kita tak tersasar dan menyimpang jauh lebih-lebih lagi dalam hal yang sememangnya cukup remeh jika kita imbas kembali kronologi kes Azwan dengan seorang peminat wanitanya itu.

Penulis pun yakin bukannya Tan Sri Harussani sengaja suka-suka nak beri komen dan tegurannya kepada Azwan, sebaliknya apabila ditanya oleh pihak media, tokoh agama itu jawablah seperti mana mengikut kefahamannya berhubung isu tersebut.

Akhir kata, buat kita-kita semua, ambillah yang jernih daripada kes ini, kalau dah buat silap tu, mengaku je lah.

Tak jatuh pun air muka kalau kita minta maaf dulu dan berhenti daripada membuat sebarang provokasi agar kes ini tidak lagi berpanjangan.

BACA INI JUGA: Asal-usul Kejadian Jin, Iblis Dan Syaitan

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

7 comments

Memang ta. Makan saman lah AA nie...huhu

Tengok muka dia pun dah ada rasa nak mengumpat...huhu

dia ni dah xde cara lain nk bg orang kenal tu yg mcm pontianak mati laki tu mengilai sana sini

Mmg kite x kan fhm dia ni.sy rsa dia ni kurang kasih syg.semua org yg thu background kluarga mrk dan azwan sendiri kita mmg sdh dpt mengagak dia mmg kurang kasih syg.dengan ahli keluarga nya sendiri dia ada cerita bermusuhan apatah lg org luar..rasanya kalau anda boleh berfikir,azwan ali ni seperti pada zaman kanak kanaknya dia ni kerap dibuli.( MUNGKIN ).
samaada lelaki atau perempuan yg membuli dia zaman kanak kanaknya itu kurang pasti.jd bila die mningkat besar sehingga tua bgini dia akan trus fobia dan mnjd kuat melenting.dan x percaya org..
Org mcm dia ni mmg x kan pernh mahu mengaku silap.wlau dia mengaku sekalipun,ianya hnyalah gimik meredakan suasana nmun dia masih mahu berbunyi utk menegakkan benang basah nya..org spt ini jga mmg tdk akan mahu org lebih drp dia,dan dia gemar menunjuk nunjuk dan dia mahu org peduli padanya dan apa yg dia lakukan dia mhu feedback dan dia merasa dirinya hebat..
Walupun dia memiliki ilmu tinggi di bhagian undang undang,tapi fizikal perbuatanya dan perkataannya mencirikan nya seperti bkn org tua yg matang dan dia tidak menghiraukan sekalipun dia dikatakan kurang siuman.
Biasa kita mendengar org yg menunaikan ibadah umrah dan haji di cerita cerita buku atau akhbar akan di balas ditanah suci atau di sedar kan dia disana tntang perbuatannya..tp tidak bg azwan ali,dia di mudahkan beribadah disana dan dibls selepas blik ke tanahair dgn beperwatakan seperti ini dan seperti kurang siuman..
bila org lain membenci dan berdoa,doa itu akan diangkat naik keatas..tak keterlaluan dia menerima azab daripada doa org yg dia guris hati dan perasaan dgn lidah dan mulutnya..
Smoga dia cpt cpt dpt hidayah,takut takut tak sempat dan didunia jga dinampakkan kpd org ramai balasannya..

Mmg kite x kan fhm dia ni.sy rsa dia ni kurang kasih syg.semua org yg thu background kluarga mrk dan azwan sendiri kita mmg sdh dpt mengagak dia mmg kurang kasih syg.dengan ahli keluarga nya sendiri dia ada cerita bermusuhan apatah lg org luar..rasanya kalau anda boleh berfikir,azwan ali ni seperti pada zaman kanak kanaknya dia ni kerap dibuli.( MUNGKIN ).
samaada lelaki atau perempuan yg membuli dia zaman kanak kanaknya itu kurang pasti.jd bila die mningkat besar sehingga tua bgini dia akan trus fobia dan mnjd kuat melenting.dan x percaya org..
Org mcm dia ni mmg x kan pernh mahu mengaku silap.wlau dia mengaku sekalipun,ianya hnyalah gimik meredakan suasana nmun dia masih mahu berbunyi utk menegakkan benang basah nya..org spt ini jga mmg tdk akan mahu org lebih drp dia,dan dia gemar menunjuk nunjuk dan dia mahu org peduli padanya dan apa yg dia lakukan dia mhu feedback dan dia merasa dirinya hebat..
Walupun dia memiliki ilmu tinggi di bhagian undang undang,tapi fizikal perbuatanya dan perkataannya mencirikan nya seperti bkn org tua yg matang dan dia tidak menghiraukan sekalipun dia dikatakan kurang siuman.
Biasa kita mendengar org yg menunaikan ibadah umrah dan haji di cerita cerita buku atau akhbar akan di balas ditanah suci atau di sedar kan dia disana tntang perbuatannya..tp tidak bg azwan ali,dia di mudahkan beribadah disana dan dibls selepas blik ke tanahair dgn beperwatakan seperti ini dan seperti kurang siuman..
bila org lain membenci dan berdoa,doa itu akan diangkat naik keatas..tak keterlaluan dia menerima azab daripada doa org yg dia guris hati dan perasaan dgn lidah dan mulutnya..
Smoga dia cpt cpt dpt hidayah,takut takut tak sempat dan didunia jga dinampakkan kpd org ramai balasannya..

tak payah la tegur dia...buang masa je...banyak lagi kerja berfaedah kita boleh buat. tegur dia pun bukannya dia nak dengar.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon