Jul 31, 2015

Skandal 1MDB, Satu Dunia Beri Amaran, Jauhi Mamat Ini!

Ketika ini di US dan London, pihak media yang amat berpengaruh dalam membentuk persepsi rakyat mereka, turut mengeluarkan amaran tapi bukan merujuk kepada satu tempat. Subjek amaran berupa sesuatu yang mudah alih, jadi JAUHI MAMAT INI!

1MDB SCANDAL

Majalah TIME mengeluarkan amaran supaya Obama menjauhi Najib yang ketika ini sedang bergelumang dengan Corruption Scandal.

Sementara di London, The Guardian pula memberi amaran kepada PM England, David Cameron yang mahu meneruskan pertemuannya dengan Najib yang scandal-hit.

Kita percaya media satu dunia ketika ini merujuk Najib sebagai PM Malaysia yang berdepan dengan SKANDAL. Skandal yang satu dunia juga sudah tahu merujuk kepada 1MDB.

Hebat 1MDB satu dunia dah kenal sekarang!

Itulah, kalau dari awal mengambil pendirian yang mesra pengkritik, mungkin semua ini boleh dielakkan.

Ingat lagi waktu Datuk Khairuddin buat repot polis supaya 1MDB ini disiasat. Reaksi segera dari kepimpinan Umno adalah mengutuk beliau dan menuntut supaya repot itu ditarik balik.

Lebih awal lagi, Tun Mahathir dan pengkritik-pengkritik 1MDB juga diserang hanya kerana tidak dapat menerima penjelasan longgar yang diberikan oleh pihak 1MDB dan Kementerian Kewangan.

Waktu itu ramai yang masih punya sangka baik terhadap Najib dan 1MDB. Cuba tanya pandangan rakyat sekarang...

Dulu Umno silap kerana terikut rentak Najib yang mengUmnokan isu 1MDB, dari dulu lagi kita dah beri nasihat - Jangan heret Umno dalam isu 1MDB! Ia adalah masalah peribadi 1MDB dan Najib, jangan jadi lembu.

1MDB SCANDAL [2]

Sekarang isu 1MDB telah menjadi kronik dan Najib sendiri begitu terdesak sehingga terpaksa merombak kabinet!

Rombakan kabinet dek sebab isu 1MDB! Tak perlulah nak sangkalkan, kemelut negara dan Umno berpunca dari 1MDB.

Jangan salahkan pengkritik. Jika terus mengelak dari berdepan dengan masalah, lambat laun masalah itu sendiri akan menenggelamkan anda.

Berdepanlah dengan masalah 1MDB. Bukan bertaichi bagai mahu mengelak atau mengalih isu. Kita tidak tahu apa lagi yang belum didedahkan.

Ambil pendirian sekarang, jarakkan Umno dari 1MDB! Tolak 1MDB dan Najib ke depan supaya mereka sendiri bertanggungjawab menjawab persoalan-persoalan yang ditimbulkan.

Jika semuanya telus, apa yang perlu dirisaukan? Malah, Najib pula yang akan muncul sebagai Pahlawan Bugis yang disegani dan terbukti berwibawa! Umno juga untung boleh menumpang aura beliau.

Makanya, diharap MT Umno dapat berfikir secara rasional dan buat ketetapan yang sewajarnya.

Biar Najib jadi anak jantan yang berdepan dengan masalah yang diciptanya sendiri!

Jangan hancurkan seluruh legasi dan maruah Umno hanya kerana isu 1MDB atau kerana mempertahankan masalah peribadi seorang pemimpin.

BACA INI JUGA: Tun Mahathir Cabar Najib Tunjuk Akaun Bank!

Sumber: Dinturtle

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon