Jul 28, 2015

Saya Disingkir Hanya Kerana Mahu Kuatkan Umno, kata Shafie

Selepas terkeluar daripada Kabinet, Datuk Seri Shafie Apdal mempertahankan kritikannya hanya semata-mata untuk menguatkan parti Melayu itu dan meletakkan negara di landasan betul.

Datuk Seri Shafie Apdal

Shafie berkata, pandangannya adalah untuk kepentingan rakyat dan bercakap sebagai wakil akar umbi Umno.

"Selama ini saya memperjuangkan kepentingan rakyat dan sentimen akar umbi.

"Pandangan yang saya berikan adalah demi untuk menguatkan Umno dan niat ini bertujuan untuk meletakkan negara di landasan yang sepatutnya," katanya dalam satu kenyataan rasmi sebaik disahkan pemecatan daripada Kabinet.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengumumkan rombakan Kabinet yang menyaksikan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan beberapa menteri lain juga terkeluar daripada senarai kerajaannya serta terdapat juga penukaran portfolio menteri sedia ada.

Najib mengumumkan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilantik sebagai timbalan perdana menteri yang baharu.

Shafie bersama Muhyiddin sebelum ini lantang mempersoalkan mengenai syarikat sarat hutang, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di mana Najib sendiri adalah pengerusi lembaga penasihatnya.

Malah, baru-baru ini Muhyiddin juga secara terbuka mengecam 1MDB dan mempersoalkan mengapa masih tiada sebarang tindakan diambil.

Shafie bagaimanapun menghormati keputusan Najib jika kritikannya dianggap tidak selari dengan pentadbirannya.

"Sekiranya ini dianggap tidak selari dengan pendirian Najib maka itu adalah hak beliau sebagai perdana menteri untuk membuat rombakan.

"Sejak memegang jawatan Kabinet, saya sudah menjalankan amanah dan tanggungjawab yang terbaik untuk memastikan kesejahteraan rakyat terutamanya masyarakat di luar bandar," katanya.

Sumber: Themalaysianinsider.com

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon