Monday, July 06, 2015

Pesanan 'Hal Dalam Kubur' Peminat Buat Azwan Ali


Sebelum ini, Mufti Perak,Tan Sri Harussani Zakaria ada menegur Azwan Ali berkaitan dengan sikapnya yang tidak menggambarkan ciri-ciri seorang Muslim yang sedang berpuasa.

Azwan-Ali

Disebabkan teguran tersebut, Azwan Ali membalas dengan memgemaskini status di Instagram seperti memperlekahkan teguran mufti perak tersebut.

Kemudian selebriti yang menggelarkan dirinya Diva AA ini turut membalas teguran daripada rakan artisnya, Azhar Sulaiman dengan mengatakan “level kau tak sama dengan aku”, lebih kurang begitulah.

Nampaknya ada saja yang tak kena di matanya, semua nasihat tak dimakan saman.

Apa sahaja teguran yang baik untuknya pasti akan di ‘sembur’ balik oleh beliau.

Namun, di media sosial kami tertarik dengan sebuah gambar beserta ‘nasihat’ yang dikirimkan khas buat Diva AA.

Mohd Noor, menceritakan bagaimana pengalamanya ketika berada di dalam liang lahad keseorangan tanpa peneman dan disaat itulah beliau teringatkan insan-insan yang bersama dengannya sewaktu di dunia.

Jom lihat pautan gambar beserta mesejnya.

“Pengalaman yang tak ternilai ialah saya pernah masuk dalam khbur pada jam 12.30am dan merasai begaimana suasana berada dalam kubur selama 15 minit… saya merasai paling sunyi sepi yang tak pernah dirasai di dunia ini, sampaikan pasir sebutir jatuh pun boleh dengar, gelap yang amat sangat, sampatkan tangan sendiri pun tak nampak dan setelah 5 minit, mulalah keluar serangga dan mengigit-gigit kaki, masi ni baru lah teringat orang-orang yang pernah bersama kita di dunia ini… so jagalah silatulrahim sesama kita sebelum kita keseorangan nanti… jangan lupa pesan kat AZWAN ALI… hehehehe“ -tulis Mohd Noor.

Apa yang ingin disampaikan oleh saudara Mohd Noor ialah jagalah nilai persahabatan dan silatulrahim sesama manusia sementara kita masih bernafas di bumi Allah ini.

Hal-dalam-kubur

Andai ada seorang manusia yang melakukan dosa dengan Allah, kemudian dia sangat menyesali dengan berbuatannya lalu bertaubat dan memohon ampun dari Allah Ta’ala.

Jika dia benar-benar insaf, dan mahu bertaubat, kemungkinan besar, taubat dan ampunnya diterima Allah.

Tetapi kalau seorang manusia itu bersalah dengan manusia, maka wajib untuk meminta maaf dari manusia terbabit.

Ingatlah, setiap amalan dan apa-apa yang kita lakukkan di dunia dikira walaupun sekecil zarah.

BACA INI JUGA: Mimpi Aneh Seorang Pendosa Dipanggang Api Neraka!


Sumber: Mynewshub.cc

2 comments

  1. Nauzubillah.. semoga menjadi peringatan buat kita juga, in shaa Allah..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon