Tuesday, July 21, 2015

Anak Saudara Saman Chef Wan Sebar Gambar Memalukan?!


Ahli keluarga chef selebriti Chef Wan atau nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail mengambil keputusan ingin menyaman beliau di atas tindakannya memuat naik gambar mereka di laman Instagram baru-baru ini.

Saman Chef Wan

Salah seorang anak saudara Chef Wan, Muhd Nazmi Khalid berkata dia akan meminta peguam untuk mengeluarkan surat tuntutan maaf kepada bapa saudaranya itu selain memadamkan gambar yang dimuat naik tersebut.

Memetik laporan Malaysia Gazette, Muhd Nazmi berkata, “Saya dan ahli keluarga lain sudah sepakat untuk menyaman Chef Wan dan berharap kes ini dapat diselesaikan segera. Kami akan memberi tempoh dalam seminggu untuk dia meminta maaf secara terbuka dan padam semua gambar tersebut.

“Kami sebenarnya sudah lama tidak tahan dengan perangai Chef Wan. Sebelum ini, dia selalu tulis status kutuk kami pemalas tetapi letak gambar lain tapi kali ini dia sudah melampau.

“Apatah lagi di dalam gambar itu ada wanita yang terdedah aurat. Kalau hendak maki atau tegur pun tidak perlulah letak gambar tersebut,” katanya.

Muhd Nazmi sebelum ini menerusi akaun media sosialnya menyatakan gambar yang dimuat naik itu adalah pada pagi hari raya kedua dan bukannya pada Satu Syawal seperti mana dikemukakan Chef Wan menerusi entrinya itu.

Menurut Muhd Nazmi kesemua ahli keluarga tidur dalam keadaan kepenatan selepas sehari suntuk letih melayan tetamu dan peminat Chef Wan yang datang berkunjung ke kediaman keluarga di Sungai Koyan, Raub, Pahang.

Nak tahu apa respons Chef Wan mengenai tindakan anak saudaranya yang ingin menyaman dirinya, nah baca sendiri kenyataan yang dikeluarkan Chef Wan menerusi Instagramnya:

Saman Chef Wan [2]
Saman Chef Wan [3]
Saman Chef Wan [4]

Nampaknya makin panas isu ni.

Chef Wan Hentam Saudara Di Pagi Raya

Kontroversi ini bermula apabila Chef Wan menghamburkan kekesalannya dengan sikap sesetengah saudara maranya yang dituduhnya berat tulang nak membantu selain tidur membuta di pagi hari raya.

Kekesalan itu diluahkan menerusi satu entri di laman Instagram beliau yang mana Chef Wan memuat naik foto anak buahnya yang masih tidur di pagi raya sedangkan sudah pukul 9 pagi.

“By 9AM dah tak tahan lagi mula la mulut saya mengharuk satu rumah which like a yearly affair. Bangun bangun rasa nak sepak sepak sahaja manusia yang malas ini dari membuta sehingga matahari tu suluh ke jubur.”

Malas

“Ada yang tak mandi lagi dah mengadap TV pagi buta tergolek macam ikan buntal dah tak laku.

“I told my mother loud and clear and menyindir (tetapi) faham ke muka muka tebal yang tak tahu malu ni. Rumah ni bukan hotel ada barua to run around to feed some of them 3 meals a day!

“I am sure I am not the only one in Malaysia facing this issue with all this lazy and useless people. They are like parasite in our life. As far as I am concern mampus kau org la tak suka aku pun yang salah tetap salah. Ubah la sikap pemalas tu!”, luah chef nombor satu negara itu.

Bila dah masuk mahkamah memang akan ‘terlondehlah’ kisah-kisah luar dalam yang selama ini mungkin menjadi rahsia di antara kalangan keluarga mereka sendiri sebelum ini.

BACA INI JUGA: Artis-artis Malaysia Yang Pernah Terlibat Dengan Dadah

Sumber: Mynewshub.cc

2 comments

  1. abis la kuar citer dlm selimut!

    ReplyDelete
  2. hahahhahah citer dalam family satu dunia tahu,, dah macam Kabhie Kushie Kabhie Gham je..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon