Tuesday, June 02, 2015

Pelancong Asing Bogel Di Puncak Gunung Kinabalu


Melalui gambar yang tersebar 30 Mei lalu, 10 pelancong asing termasuk empat wanita disahkan melakukan perbuatan tidak senonoh dengan berbogel di South Peak, Gunung Kinabalu, Sabah.

Pelancong-berbogel
Sumber gambar dari Harian Metro.

Pengarah Taman-Taman Sabah, Dr Jamili Nais berkata, malim gunung yang mengiringi perjalanan pelancong-pelancong berkenaan telah membuat laporan dan menulis surat kepada pihaknya tentang kejadian itu, lapor akhbar Berita Harian.

Menurut beliau, pada hari tersebut, beberapa malim gunung telah mengikut sekumpulan pendaki dari Eropah mendaki Gunung Kinabalu.

Setelah tiba di tempat kejadian, 10 individu daripada mereka bertindak berbogel.

“Menurut malim gunung yang mengiringi kumpulan itu, beliau telah menegur dan melarang pendaki asing terbabit melakukan perbuatan berkenaan. Bagaimanapun pendaki terbabit mengeluarkan kata-kata kesat kepada beliau,” ujarnya lanjut.

Sementara itu, dalam laporan Harian Metro, Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah Taman-Taman Sabah (TTS), Datuk Seri Tengku Zainal Adlin Tengku Mahamood menyifatkan tindakan kesemua mereka sebagai biadab kerana tidak menghormati penduduk kawasan tersebut.

“Sikap pendaki ini menunjukkan perbuatan tidak menghormati kepercayaan segelintir masyarakat tempatan yang beranggapan gunung itu tempat suci mereka.”

Ujar Tengku Zainal, setiap pendaki sudah diberikan taklimat tentang peraturan semasa berada di kawasan tersebut, lantas tindakan mereka sememangnya tidak boleh diterima.

BACA INI JUGA: Mimpi Aneh Seorang Pendosa Dipanggang Api Neraka!

Sumber: Mynewshub.cc

1 comment

  1. Kebodohan diri yang ditampilkan...dah datang negeri orang...pandai2 bawa diri..huhu..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon