Tuesday, June 16, 2015

Isu Gimnas Tayang Lurah, Farah Ann Bidas Pengkritik


Isu kontroversi pakaian seorang atlet gimnas negara, Farah Ann Abdul Hadi yang teruk dikritik ramai netizen ekoran memuat naik gambar seksi dirinya mendapat perhatian tuan empunya badan itu.

Farah Ann Abdul Hadi Seksi

Dalam jawapan balas menerusi laman sosial Twitter milik beliau, @farahannhadi membidas pengguna laman maya terbabit sebagai sekadar bertaraf tin-tin kosong yang hanya tahu membuat bunyi bising lebih sahaja.

Farah Ann Abdul Hadi Seksi [3]

“Empty cans make the most noise,” kicau wanita berusia 21 tahun tersebut secara ringkas dalam Twitter dirinya yang dikemas kini sejak Jumaat dan sehingga kini mesej berkenaan sudah pun diulang kicau hampir 1,000 kali.

Farah Ann Abdul Hadi Seksi [2]

Laporan sebelum ini yang dipetik daripada sebuah portal berita tempatan mengenai tindakan Farah Ann memuat naik gambar dirinya menerusi laman Facebook rasmi Buletin TV3 pada Rabu lalu.

Foto tersebut menunjukkan aksi spontan gimnas Malaysia itu meraikan kegembiraan selepas berjaya meraih pingat emas baru-baru ini dalam salah satu acara gimnastik pada Sukan SEA 2015 yang berlangsung di Singapura.

Namun, gambar sensasi dan eksklusif berkenaan teruk dikecam ramai pengguna apabila mereka mempertikaikan penampilan Farah Ann masih lagi berpakaian gimnastik sehingga mendedahkan susuk tubuh dan lurah faraj.

Namun, ada juga pengguna laman itu mempertahankan penampilan bersahaja gimnas tersebut dengan pakaian sukan berkenaan sambil mengucapkan syabas atas kejayaan beliau mengharumkan nama Malaysia di luar negara.

Isu-gimnas-negara

Tidak kurang pula menyifatkan gambar istimewa itu sebagai kurang sesuai disiarkan untuk tatapan umum dan mungkin Farah Ann teruja hendak memberitahu kepada peminatnya bahawa beliau baharu menang pingat emas.

Pada kelaziman gimnas akan memakai seluar trek dan jaket rasmi kontinjen negara masing-masing ketika majlis penyampaian pingat dan bukan berpakaian seksi sedemikian semasa berdiri mengambil pingat di atas pentas.

Sementara itu, Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar dalam reaksi awal susulan kontroversi pakaian gimnas berkenaan segera meminta pengkritik Farah Ann memberi ruang masa kepada atlet tersebut.

Khairy

Dalam komen menerusi Twitter milik dirinya, @khairykj menulis atlet itu memukau para hakim dan akhirnya membawa sebutir pingat emas untuk kontinjen Malaysia pada temasya dwitahunan terbesar Asia tenggara itu.

“Manakala dari segi niat (cara berpakaian dedah aurat) hanya Tuhan sahaja dapat mengadilinya. Bukan anda di luar sana. Biarkanlah atlet itu bersendirian,” kicau Khairy melalui Twitter. –Agensi

BACA INI JUGA: Tanda-Tanda Hati Yang Kotor

1 comment

  1. Berkicau..hahaha..tu pasal makin hangat...makin panas...goreng ayam pun ranggup..haha...
    Bahaya bila berkicau....isu agama tak boleh Buat main-main.....
    Apa yang menjadi isu....dia menjawab...kang dah kena balik....

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon