Apr 17, 2015

Video Wanita Bukan Islam Pertahan Pasangan Muslim Dihina Dalam Tren

Seorang wanita kulit putih, Stacey Eden, 23, wajar dipuji atas keberaniannya bangkit mempertahankan pasangan Muslim yang dihina seorang penumpang lain di dalam sebuah tren di Australia.

Stacey Eden

Stacey yang menjadi saksi kepada tohmahan kasar dibuat seorang wanita tua bangkit membetulkan stigma salah terhadap Islam dalam satu insiden dalam tren dari Lapangan Terbang Antarabangsa Sydney.

Menurut Stacey, wanita tua itu mendakwa pasangan Muslim terbabit merupakan penyokong kumpulan militan ISIS hanya kerana berhijab.

Menerusi video dirakam, Stacey yang tidak berpuas hati kelihatan mempersoalkan wanita tua itu, apa kaitannya ISIS dengan pasangan Muslim terbabit.

Apabila dia berkata tiada apa-apa maka jelaslah tiada isu yang perlu ditimbulkan dan Stacey dengan segera menyuruh wanita itu diam sekiranya tak ada benda baik ingin diperkatakan.

Sikap Stacey yang bangkit menentang sikap Islamophobia ini wajar ditabik apatah lagi apabila dia tidak sama agama mahupun bangsa dengan pasangan terbabit.

Malah untuk menjadi seperti Stacey bukan sahaja keberanian diperlukan tetapi pengetahuan am yang baik.

Semoga kebaikan dan niat baik Stcey dibalas Allah sebaik-baiknya. Amiin..

BACA INI JUGA: 10 Salah Faham Terbesar Mengenai Islam

video

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

3 comments

tak sangka kan rupanya ada juga orang bukan Islam yang baik hati.

Banyak yg tak suka Islam tapi sebenarnya banyak yg suka kepada Islam... Itu adalah hakikatnya.

Betul wanita tu.. apa hal yg kene mengena dgn org yg tegur tu.. dia nak pakai apa pun bukan dia menyusahkan org.. tulah klu dah sakit hati dgn Islam.. jadi tak waras pulak..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon