Friday, April 17, 2015

Tauke (Jambu) Bakal Saman 3 Blogger?


Pelawak popular Tauke Jambu telah membuat laporan polis dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap tiga penulis blogger kerana memfitnah dirinya dengan mendakwa dia adalah pelawak kasanova.

Tauke Jambu

Menurut laporan dari Harian Metro, Tauke berkata dia mengambil tindakan demikian kerana mahu mengajar penulis-penulis blog tersebut di atas sikap tidak bertanggungjawab mereka.

"Saya ambil tindakan bagi mengajar golongan tidak beretika ini. mereka hanya tahu mengaut keuntungan untuk kepentingan sendiri tapi memberi impak buruk kepada saya.

"Saya bersabar selama ini dan semakin dibiarkan semakin melampau nampaknya. Saya mahu tindakan ini menjadi amaran dan pengajaran kepada mereka dan blog lain yang tidak mengikut etika yang betul apabila melaporkan sesuatu cerita berkaitan artis."

Tambah pelawak berusia 38 tahun itu lagi, akibat daripada fitnah itu kerjaya terjejas apabila beberapa tawaran kerja dibatalkan di saat-saat akhir.

"Bayangkan, gara-gara laporan yang mendakwa saya bersikap begitu beberapa tawaran kerja dibatalkan penganjur pada saat-saat akhir.

"Sebelum keadaan menjadi semakin melarat dan memburukkan reputasi saya, lebih baik bertindak segera untuk membersihkan nama."

BACA INI JUGA: Tauke (Jambu) Pelawak Kasanova?

Sumber: Tupai.com.my

4 comments

  1. haaaa jaga jaga sentiasa panas hehe

    ReplyDelete
  2. sp baik pi minta maaf... haha

    ReplyDelete
  3. Elok elakkanlah terbit kisah gossip... selamat dunia akhirat :)

    ReplyDelete
  4. Saya tak minat langsung bab gosip retis ni.. tp saya menghargai bakat yg ada pada mereka...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon