Friday, April 03, 2015

Nik Aziz Pernah Pesan Agar PAS Berbaik Dengan UMNO


Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah akhirnya mendedahkan satu rahsia iaitu, Allahyarham Nik Abdul Aziz pernah berpesan kepada ahli parti itu untuk berbaik dengan parti pemerintah yakni UMNO.

Mohd Amar Nik Abdullah

Ia bersandarkan kepada alasan bahawa UMNO merupakan kunci kepada perlaksanaan hukuman Hudud di Kelantan.

Memetik laporan Berita Harian, bekas Mursyidul Am PAS itu berpesan kepada PAS untuk tidak mengkritik UMNO kerana mereka perlu berurusan dengan pihak tersebut.

Dalam kenyataannya seperti disiarkan akhbar tersebut, “Hari ini, saya membuka rahsia dan menceritakan amanat Allahyarham kerana timbul isu mendakwa PAS sudah masuk perangkap Umno kerana kita mengadakan perbincangan bersama mengenai hudud.

“Kenapa isu ini perlu dibangkitkan kerana hubungan antara PAS dengan kerajaan persekutuan sudah lama terjalin. Malah, sepanjang pemerintahan Allahyarham Nik Aziz juga, hubungan itu sudah terjalin.

“Perlu ingat, UMNO mempunyai kunci besar dalam kerajaan. Jadi, tidak perlu pertikaikan isu hubungan baik PAS dengan kerajaan Persekutuan, sebaliknya beri keyakinan kepada pimpinan PAS kerana apa yang kita mahu lakukan ini untuk kebaikan rakyat.”

Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijangka membentangkan rang undang-undang persendirian untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 bagi membolehkan pemerintah negeri melaksanakan hukuman tersebut di Kelantan.

BACA INI JUGA: Pemimpin Terbaik Yang Disebut Dalam Hadis Nabi

Sumber: Berita Harian

2 comments

  1. Betul ke ni? macam tak percaya je. Kan Nik Aziz tu anti gila dengan UMNO. Dia pernah cakap dia lebih suka berkawan dengan syaitan daripada berkawan dengan UMNO.

    ReplyDelete
  2. Peranan media kdg2 yg berat sebelah buat ramai yg kurang yakin dgn pemerintahan yg ada... wallahualam..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon