Jan 29, 2015

Video Raja Arab Saudi 'Tinggalkan' Barrack Obama Demi Solat!

Telah bersabda Rasulullah SAW, “Pada akhir zaman akan muncul seorang khalifah yang berasal dari umatku, yang akan melimpahkan harta kekayaan selimpah-limpahnya. Dan ia sama sekali tidak akan menghitung-hitungnya.” (HR. Muslim dan Ahmad)

Raja Salman

Setelah berkunjung ke India, Presiden US, Barrack Obama singgah di Arab Saudi bersama dengan isterinya bagi mengucapkan takziah kepada keluarga diraja atas kemangkatan Raja Abdullah dan juga penghormatan keatas pertabalan raja baru iaitu Raja Salman.

Namun sesuatu yang luar biasa terjadi ketika kunjungan Obama di Arab Saudi dimana Raja baru itu pergi meninggalkan manusia paling berpengaruh itu dan isteri bersendirian apabila azan asar berkumandang.

Bayangkan di saat-saat protokol masih berlangsung, Raja Salman terus meninggalkan Obama untuk menunaikan solat Asar sebaik sahaja azan berkumandang.

Video ketika lawatan Obama itu telah dirakam dan dimuat naik ke laman Youtube dan menerima sejumlah tontonan yang banyak dengan komen positif dari pengguna laman tersebut.

(Baca: Mengapa Umat Islam Tidak Digalakkan Menyebut 'Rest In Peace'?)

Di dalam video tersebut, kelihatan Raja Salman bersama beberapa menteri menyambut kedatangan Obama di lapangan terbang. Setelah berjabat tangan, Raja Salman dilihat meninggalkan Obama untuk menunaikan solat Asar.

Obama setelah itu berjalan di atas karpet merah bersama isterinya tanpa ditemani oleh Raja Salman.

Seorang rakyat arab saudi telah memuat naik satu tweet berserta gambar dengan kapsyen "Inilah lelaki yang meninggalkan pemimpin negera terpenting dunia untuk sembahyang".

Saksikan video dibawah:



Bagaimanapun, Raja Salman menerusi rakaman siaran televisyen dilihat terlebih dahulu menjelaskannya kepada Presiden itu sebelum berlalu pergi. Salute!

Sumber:
Depalma-sp.blogspot.com/Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

3 comments

Alhamdullilah... amalan yang seharusnya menjadi contoh kepada umat... tak semua amalan orang2 dari Jazirah Arab ni boleh dicontohi tapi dalam amalan solat sangat sangat menjadi panduan untuk semua... subhanallah...

subhanallah sungguh mulia sekali raja baru arab saudi ini sangat jarang sekali ada orang yang melakukan hal yang serupa

semoga raja saudi terbaru ini mampu membela nasib umat islam di negara jirannya

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon