Dec 6, 2014

KJ Balas Sindiran Naib Presiden AS Di Twitter!

Menteri Belia dan Sukan yang juga Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin membidas kritikan Naib Presiden Amerika Syarikat supaya ‘cermin diri’ sebelum mengkritik undang-undang yang dilaksanakan negara lain.

KJ vs Biden

Tulisnya di laman Facebook peribadi, “Mengata dulang paku serpih. Bukan main nak memberi ‘tekanan’ kepada orang lain, terlupa nak tengok cermin.

Hubungan diplomasi kita amalkan seperti biasa. Tetapi prinsip mesti dinyatakan dengan jelas.”

Sebelum itu, Biden melalui laman Twitternya, melahirkan kebimbangannya berkenaan ‘tekanan’ yang diberikan kepada pembangkang di Malaysia dengan perlaksanaan Akta Hasutan dan undang-undang lain.

“Ketika pertumbuhan hubungan AS-Malaysia sedang berkembang, kerajaan Malaysia menggunakan sistem undang-undang dan Akta Hasutan untuk menekan pembangkang.

Tindakan itu menimbulkan kebimbangan terhadap kedaulatan undang-undang,” tulis Biden.

KJ vs Biden [2]

Beliau kemudiannya berkata, rayuan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberikan Malaysia peluang penting untuk membetulkan keadaan dan menggalakkan keyakinan dalam demokrasi dan badan kehakiman.

Khairy, dalam nada sarkastik, membalas tweet tersebut dengan menulis, “penutupan Guantanamo akan meyakinkan Amerika meyakini sistem demokrasi dan proses undang-undang.”

Kenyataan Khairy ini merujuk pada penjara yang disifatkan sebagai penjara terkejam di dunia milik AS yang terletak di Teluk Guantanamo.

Tahanan di sini dilaporkan diseksa dan diperlakukan bagai binatang manakala penghinaan agama termasuk terhadap al-Quran dilakukan sebagai salah satu cara menyeksa mental tahanan muslim.

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

5 comments

jangan akta hsutn digunakan untuk kepentingan politik sudah

dia tu orang luar jadi jangan duk sibuk campur hal negara orang...puiii la amerika

Amerika ni perasan bagus.. tunggu je lah.. ekonomi dia org pun dah meruncing....

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon