Nov 20, 2014

Astro Tipu Rakyat Dan Kerajaan!

Ramai pengguna mempertikaikan perkhidmatan disajikan stesen televisyen berbayar Astro.

Datuk Bung Mukhtar Radin

Ini bukannya isu baharu kerana ia sering dilaporkan media sejak dahulu. Ini kerana setiap slot diselitkan dengan iklan walaupun semua tahu, sebagai stesen berbayar, Astro tidak patut berbuat demikian.

Isu tersebut mendapat perhatian Ahli Parlimen Kinabatangan yang juga suami kepada aktres popular Zizie Ezette, Datuk Bung Mukhtar Radin.

Melalui satu rakaman (Saksikan videonya di youtube - https://www.youtube.com/watch?v=LvPXY3WpZQg) pada sesi di Dewan Rakyat semalam, beliau mengutarakan pendapat bahawa syarikat tersebut seharusnya ditutup kerana telah menipu rakyat dan kerajaan berulang kali.

“Tutuplah ini Astro sebab dalam perjanjian apabila Astro beroperasi, dia tidak boleh menyiarkan iklan, sebab dia TV berbayar. Tetapi iklan dia, Masya-Allah, kalah TV3 punya iklan.”

Tambah beliau lagi, “Iklan dia berbilion-bilion. Dua kali rakyat ditipu, kerajaan ditipu oleh Astro.”

Walau bagaimanapun, suasana menjadi gamat apabila Timbalan Speaker, Ismail Mohamad Said berseloroh apabila beliau bertanyakan kepada Bung, “Kinabatangan, tak bimbang kah ada pelakon drama kena sekat dari Astro? Nanti tak boleh masuk.”

Soalan itu yang ditujukan kepada Bung kerana isterinya merupakan dramatis terkenal tanah air menerima reaksi ketawa daripada Bung dan seisi dewan.

Bung kemudiannya membalas bahawa rezeki berada di mana-mana dan beliau lebih mengutamakan kepentingan rakyat.

Datuk Bung Mukhtar Radin [2]

Mungkin apa yang diujar oleh Ahli Parlimen Kinabatangan itu sudah sampai masanya perlu diteliti.

Dan satu perkara yang beliau mungkin terlepas pandang ialah kekerapan program yang sama diulang Astro.

Sangat menyakitkan hati apabila program sama diulang selama berbulan-bulan.

Kekadang kasihan lihat bebudak duk ulang tengok kartun yang sama berkali-kali.

Apa pun alasan Astro, pokok pangkal isu ialah program di stesen berbayar beriklan itu kerap sangat diulang tayang.

Aduan tentang masalah gangguan siaran setiap kali hujan (kadang-kadang belum hujan baru angin kencang sikit je) pun dah naik berbuih diutarakan pengguna.

Mintak pihak berwajib agar bertindak segera dan jangan buat-buat pekak dengan rintihan rakyat.

BACA INI JUGA: Awas! 12 Jenis Penipuan Paling Popular Di Malaysia

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

6 comments

Tu belum masuk lagi kes gambar x ade..kalau hari hujan..huhu

Sebenarnya kita mempunyai Competition Act utk menggalakkan persaingan secara sihat..tapi malangnya syarikat itu terus menjadi monopoly

Sepatutnya biarlah ada beberapa sykt mcm astro ni.. boleh kita buat pilihan mcm sykt telefon. Setujulah dgn Bung tu.

Tu la masalahnya. Siapa yang mendapat keuntungan disebalik monopoli astro?

Kalau YB pun dah bersuara di parlimen tapi masih tiada sebarang tindakan, tak tahu lagi nak cakap apa..

Ada Saje Tengok Rugi Oo

ASTRO memang mengundang betul la... dah la bayar mahal, iklan banyak, kalau hujan sikit dah tak boleh tengok... Grrr...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon