Oct 24, 2014

Video Skandal 'Ustaz Azhar Idrus'?

Cerita Panas. Sejak dari semalam, kita digemparkan dengan penyebaran video skandal yang kononnya mengaitkan seorang pendakwah tempatan yang terkenal iaitu Ustaz Azhar Idrus atau UAI.

Video Skandal 'Ustaz Azhar Idrus'

Keratan gambar dan video terlibat melihatkan seorang lelaki yang mirip Ustaz Azhar bersama seorang wanita.

Bagaimanapun, pembantu UAI, Zulkifli Wahab sudah tampil untuk memberi keterangan mengenai perkara terbabit.

Menurut Zulkifli, video terbabit adalah usaha terancang dari pihak tertentu untuk menjatuhkan golongan ulama selain cuba untuk menggagalkan usaha penyebaran dakwah di dalam kalangan umat Islam di negara ini.

Menerusi Harian Metro, berikut adalah kenyataan dari Zulkifli mengenai perkara ini:

"Bukan... jangan percaya.. itu adalah usaha terancang pihak tertentu untuk menjatuhkan bukan saja UAI tetapi juga golongan ulama di negara ini.

“Kebelakangan ini seperti sudah wujud trend untuk menjatuhkan golongan ustaz dan ulama ini.

"Ini kerana pihak yang berkenaan seperti tidak senang duduk apabila melihat masyarakat Islam di Malaysia sekarang semakin suka dan rajin ke majlis ilmu hingga program ceramah agama dan dakwah sudah menjadi fenomena sekarang.

"Justeru, pihak tertentu sengaja merancang usaha kotor ini untuk menjatuhkan ulama dan memesongkan akidah umat Islam di negara ini.

"Ia termasuklah program 'I Want To Touch A Dog' di ibu kota baru-baru ini.

“Mereka akan buat apa saja untuk merosakkan umat Islam," katanya ketika dihubungi.

Menurut Zulkifli juga, UAI tidak terjejas dengan penyebaran video itu dan masih lagi akan meneruskan program ceramahnya seperti biasa.

Sumber:
http://www.kitabantai.info/2014/10/isu-video-skandal-ustaz-azhar-idrus.html

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

5 comments

Aperla nak jadik manusia akhir zaman nie. Tak takut dosa langsung. Tau tak yg fitnah tu lebih besar dari membunuh. Adakah puak2 yg buat video fitnah ni tak rase dieorg akan mati gak satu hari nanti?! Tak takut langsung ke dengan Allah?!

Astagfirullah... buatlah main mcm tu dgn ustaz. Klu tak betul, berat balasannya kat org yg buat tu...

Apalah motif mereka buat macam ni kan. Nak hina agama dah pula sekarang ni.

Bila baca ulasan ni, sangatlah sedih. Moga Allah lindungi umat Islam seluruhnya.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon