Tuesday, October 28, 2014

Video Skandal UAI Disahkan Palsu?


Populariti yang dikecapi UAI sebagai pendakwah memungkinkan dirinya tidak terhindar daripada sifat busuk hati sesama manusia.

Video Skandal UAI Disahkan Palsu

Dugaan demi dugaan yang datang memberikan impak, antaranya wajah UAI kini tidak kelihatan lagi di kaca TV.

Jika dilihat sekali imbas, raut wajah lelaki yang berada di dalam video tersebut tidak ubah seperti UAI dengan janggut yang lebat tetapi tona kulit kelihatan agak ‘lari’.

Sehingga kini, kami sendiri tidak dapat memutuskan kesahihan video tersebut sama ada ia tulen atau sengaja dihasilkan untuk menganiaya UAI oleh pihak tertentu.

Bagaimanapun sebagai idea untuk dipertimbangkan, berikut disertakan sebuah video untuk memperjelaskan apa yang mungkin dilakukan oleh mereka yang berniat jahat.

Caranya, dengan menyunting wajah sesiapa sahaja menggunakan rakaman sedia ada atau sengaja dicipta agar ia kelihatan lebih ‘sebenar’.

Menggunakan teknologi pemetaan wajah masa nyata atau “real-time facial mapping”, wajah seorang subjek dapat ditransformasi menjadi pelbagai wajah yang berlainan sama sekali.

Moga dengan penyebaran maklumat ini, dapat membantu memperjelaskan kepada masyarakat agar jangan percaya seratus peratus dahulu apabila sesebuah video dikemukakan kepada anda.

Bayangkan jika video dengan durasi tidak sampai satu minit itu benar-benar meyakinkan yang ia adalah ‘real’, fikirkan bagaimana pula sesebuah filem seperti Transformers boleh dibuat hingga tampak begitu terperinci sekali?

Jawapannya, teknologi!

Saksikan videonya dibawah:



Sumber:
http://sehinggit.blogspot.com/2014/10/mesti-tahu-video-skandal-uai-palsu.html

4 comments

  1. Macam-macam yang dibuat untuk menatuhkan UAI ni kan. Kasihan kat UAI..

    ReplyDelete
  2. Kalau ye pun nak khianat orang dengan video lucah, cari la orang yang lebih sesuai. -.-

    ReplyDelete
  3. Aku gelak kejap tengok video uai ni,orang dalam video tu tak sama hahah

    ReplyDelete
  4. Inilah dunia dgn manusia durjana.. yg benar pasti terbukti akhirnya..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon