Thursday, June 26, 2014

Zizan Razak Tweet ‘Jangan Menyalak’ Untuk Siapa?


Tak tahulah apa sebenarnya masalah yang menimpa syarikat pengurusan, Wirefame Entertainment Sdn. Bhd yang dimiliki oleh pelawak dan pelakon popular, Zizan Razak ni.

Zizan Razak Tweet ‘Jangan Menyalak’ Untuk Siapa

Khabarnya Zizan dikatakan mengalami konflik dalaman dengan rakan kongsinya, Marina Juki sehingga memaksa Zizan mengambil tindakan membekukan akaun syarikat.

Lantaran daripada tindakan Zizan itu, artis-artis di bawah pengurusannya mula meluahkan perasaan tidak puas hati kerana tidak menerima pendapatan bagi bulan Mei.

Antara selebriti tersebut ialah Johan Asari dan Kaka Azraff.

Dan mungkin sebagai menjawab persoalan Johan dan Kaka, Zizan dilihat telah mengemas kini status di laman Twitternya dengan berkata, “jangan menyalak tanpa tahu sebab.. teruskan menyelak sampai jumpa pusat”.

Zizan Razak Tweet ‘Jangan Menyalak’ Untuk Siapa [2]

Tak tahulah kepada siapa sebenarnya Zizan mahu tujukan maksud ayat-ayatnya itu kerana dia tak ‘mentioned’ sesiapa pada status tersebut.

Tapi, kalau fikir secara logik, sekalipun Zizan mempunyai masalah dalaman dengan pengurusan syarikatnya, namun janganlah sampai menganiaya staf-staf mahupun artis di bawah naungan Wirefame Entertainment sehingga mereka ternanti-nanti pula bila gaji bulanan mereka akan keluar.

Bincang

Johan Asari dan Kaka Azraff

Disebabkan tindakan Zizan Razak yang membekukan akaun syarikatnya, Wirefame Entertainment Sdn Bhd (WFE), dua artis naungannya, Johan Asari dan Kaka Azraff sehingga kini masih belum menerima pendapatan mereka bagi bulan Mei.

Tindakan Zizan disifatkan mereka sebagai satu penindasan terhadap artis di bawah pengurusan syarikat milik pelakon dan pelawak popular itu.

Menurut Johan disebabkan kelewatan menerima pendapatan, dia tidak dapat membantu melunaskan bil rawatan ibunya di hospital.

Sementara itu, Kaka pula berkata seharusnya Zizan berbincang terlebih dahulu sebelum mengambil keputusan untuk membekukan akuan syarikat miliknya.

“Sepatutnya Zizan berbincang dengan kami termasuk pekerja syarikat sebelum membuat tindakan itu. Sekarang kami menjadi mangsa tindakan Zizan sendiri,” katanya.

Berkemungkinan besar Johan dan Kaka bercadang untuk membuat laporan polis disebabkan ketidakpuasan hati mereka terhadap tindakan Zizan.

Difahamkan Zizan mengambil langkah sebegitu kerana berhadapan masalah dengan seorang lagi rakan kongsinya, Marina Juki.

Sumber: Mynewshub.my

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon