Saturday, May 24, 2014

Panas! Panda China Sebenarnya Berharga RM285 Billion!!


Riuh rendah la pula cerita tentang panda ni, tambahan pula ada mulut-mulut yang memang suka fitnah menyebarkan cerita separuh masak.

Sewa panda 3.2juta

Dipercayai sememangnya tidak berlandaskan fakta dan jalan cerita yang sebenar. Patutnya carilah info tentang panda ni dulu, kemudian baru hentam. Tak tahu hujung pangkal, terus hentam kerajaan dengan pelbagai andaian yang tak masuk akal.

Panda: Tahukah anda?

Salah satu punca Panda dua ekor ni di Malaysia ialah disebabkan hubungan diplomasi yang erat diantara Malaysia dan China.

Sharnaaz Ahmad dan Panda

Fakta yang diberikan oleh Sharnaaz ni sememangnya tepat. Malah disebalik fakta itu, ada fakta lain yang perlu kita tahu. Takkan kerajaan Malaysia sanggup menghabiskan puluhan juta terhadap binatang tak bernilai atau berfaedah. Tentu ada sebab dan munasababnya kan?

Lagi Fakta Tentang Panda yang perlu kita tahu!

Panda: Tahukah anda?

Hanya terdapat 17 Zoo di 12 buah Negara yang ada memiliki Panda.

Panda: Tahukah anda?

Panda di National Zoo Washington DC di sewa RM3.3 juta setahun iaitu RM33 juta untuk 10 tahun. Tetapi untung bersih dari penjualan barangan cenderahati Panda SAHAJA adalah RM3.85 juta setahun.

Panda: Tahukah anda?

Panda di Zoo Toronto menyumbang kepada 10% peningkatan keahlian Zoo dan pertambahan 300 ribu pengunjung setahun. Ini memberi pulangan RM10 juta setahun.

Panda: Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah RM81 juta setahun.

Panda: Tahukah anda?

Zoo Edinburgh juga mencatatkan peningkatan pelawat zoo apabila Panda mula mendiami zoo mereka daripada 536,000 pada tahun 2011 kepada 800,000 pada hujung tahun 2012.

Panda: Tahukah anda?

Zoo Atlanta perlu melobi kerajaan China selama 12 Tahun untuk dapatkan Panda dan membelanjakan RM16 juta bagi kempen mendapatkan Panda.

Panda: Tahukah anda?

Malaysia tak perlu melobi dan tak perlu berkempen untuk mendapatkan Panda. China tawarkan kerana menghargai 40 tahun persahabatan Malaysia dan China..

Panda: Tahukah anda?

Gambar Panda dibawah adalah bukan gambar Panda sebenar. Itu ialah Panda yang menjadi watak hero dalam filem animasi Kungfu Panda, nama dia 'Po'.

Panda Macai Pakatan Haram

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon