Monday, March 17, 2014

PANAS! Juruterbang MH370 Penyokong Fanatik Anwar!


Apabila beberapa media yang berpangkalan di negara-negara yang seringkali menjadi kebanggaan PKR kerana kononnya ‘KEBEBASAN BERMAKLUMAT’ mendedahkan siapa sebenarnya Kapten Zaharie Ahmad, di Malaysia, PKR dan para pemimpinnya bagaikan ulat taik yang dipanggang di atas api.

Kapten Zaharie Ahmad Shah Penyokong Anwar Ibrahim

Mereka cuba menepis dan mereka cuba menenangkan keadaan dengan menyatakan, maklumat daripada media-media terbabit tidak boleh dipercayai.

Sesungguhnya amat pelik apabila PKR dan para pemimpin serta pecacainya yang begitu bangga setiap kali media yang sama menyiarkan berita-berita busuk dan buruk terhadap Malaysia dan kepimpinan negara, tiba-tiba sahaja berubah sikap dan cuba menunjukkan betapa matang dan naifnya mereka.

Dua buah media dari United Kingdom walaupun mempunyai agenda halus terhadap Islam dan umat Islam dalam penyiaran berita tentang kehilangan MH370 serta juruterbang bernama Zaharie Ahmad yang didedahkan sebagai seorang fanatik terhadap Anwar Ibrahim, telah menggemparkan seluruh negara.

Berita tersebut menyusul selepas sidang media Perdana Menteri yang tidak menolak kemungkinan perampasan merupakan motif utama di sebalik kehilangan MH370 sehingga ke hari ini.

Sesuatu yang ketara ialah, dari Sabtu 8 Mac 2014, Anwar Ibrahim langsung tidak berani bercakap tentang MH370. Rafizi Ramli yang merupakan Pengarah Strategik PKR, juga hilang suara. Kalau ada pun, hanyalah suara-suara ayam yang sumbang mempertikaikan Raja Bomoh VVIP, Ibrahim Mat Zain yang muncul mempersembahkan kebadutannya yang kemudian cuba dikaitkan dengan UMNO-BN.

Ternyata kebadutan Ibrahim Mat Zain kaitannya hanya sekadar dalam bentuk jenaka. Sedangkan pendedahan latar belakang Kapten Ahmad selain keterkaitannya dengan PKR dan kefanatikan terhadap Anwar Ibrahim, jauh lebih besar sifat dan ciri-cirinya membabitkan keselamatan terhadap nyawa dan keselamatan penumpang, kakitangan pesawat tersebut, pesawat itu sendiri, negara-negara di sekitar Asia Pasifik dan Laut China Selatan serta imej Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS).

Dan setelah Daily Mirror dan Sunday Mail U.K mendedahkan bahawa Zaharie merupakan ahli PKR, barulah R.Sivarasa Rasiah, pemimpin PKR yang turut terpalit dengan kaitan serangan lanun Sulu ke atas Sabah pada Mac tahun lepas, mengakui bahawa Zaharie adalah ahli PKR.

Sebelum ini, iaitu pada ketika pendedahan membabitkan gambar Zaharie bersama-samanya, R.Sivarasa memilih untuk menutup mulut. Malah pada ketika para pecacai Pakatan Rakyat cuba menuduh Kerajaan UMNO-BN bersekongkol menghilangkan pesawat tersebut, Sivarasa juga buat-buat pekak badak.

Pengesahan keahlian dan sokongan Zaharie kepada Anwar Ibrahim dan PKR, turut dibuat oleh Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution.

Sesuatu yang menarik sedang berlaku. Para penyokong Anwar Ibrahim cuba menimbulkan perasaan bersalah apabila mereka menjenakakan kaitan antara kehilangan pesawat tersebut dengan Anwar Ibrahim.

Walaupun sudah semakin tersepit, mereka masih cuba untuk memberitahu bahawa Anwar Ibrahim tidak terlibat sama sekali. Segala-gala yang berlaku iaitu dari kes sebutan di Mahkamah Rayuan dengan lima kali penangguhan, penolakan tuntutan Anwar Ibrahim agar Pendakwaraya Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah digugurkan, saksi dipanggil semula, penyanggahan tentang bahan bukti yang dikatakan ‘DNAnya telah reput’ sehinggalah keputusan diumumkan pada 7 Mac, dan beberapa minggu sebelum itu, Lee Chin Cheh ADUN Kajang diarah meletak jawatan agar PRK DUN Kajang boleh diadakan dengan Anwar sendiri sebagai calonnya, KAJANG MOVE, dan cubaan Anwar Ibrahim serta PKR menyalahkan kerajaan dan mahkamah kerana menjatuhkan hukuman kepada Ketua Umum PKR itu dan yang terakhir sekali, kehilangan MH370 yang dipandu oleh juruterbang fanatik Anwar Ibrahim, beberapa jam selepas keputusan Mahkamah Rayuan dibuat, dikatakan TIDAK ADA KAITAN LANGSUNG walaupun kebetulannya terlalu ketara dan tersusun mengikut skrip.

Ada juga penyokong PKR dan Anwar Ibrahim yang mengatakan UMNO-BN sudah terlalu terdesak kerana mengaitkan Anwar Ibrahim tetapi sama seperti dalam kes di Mahkamah Rayuan, mereka tidak boleh memberikan jawapan, mengapa kebetulan demi kebetulan itu menjurus kepada Anwar Ibrahim dan PKR.

Apa langkah seterusnya daripada PKR dan Anwar Ibrahim? Yang sudah pasti, kes ini terlalu menarik untuk dinilai, bahkan ia akan menjadi bahan kajian untuk generasi akan datang perihal seseorang yang cuba melarikan diri daripada imej seorang peliwat dan pengamal homoseksual kepada imej yang lebih alim, maksum dan suci.

Demokrasi Sudah Mati, MH370 Sudah Hilang

Demokrasi Sudah Mati, MH370 Sudah Hilang

Tahun lalu “menjerit” demokrasi sudah mati apabila Pakatan Rakyat kalah pilihan raya. Sehari sebelum dilaporkan hilang, hadir ke Mahkamah melihat Anwar Ibrahim didapati bersalah meliwat Saiful Bukahri Azlan.

Kalaulah Pilot tersebut seorang penyokong kuat UMNO, sudah pasti pelbagi teori konspirasi dilambung oleh Pakatan Rakyat. Apabila kena ke atas batang hidung penyokong kuat mereka, maka diam seribu bahasa.

Kita tidak mengatakan Kapten Zaharie Ahmad seorang penjenayah mahu pun terbabit dengan kehilangan pesawat ini. Cuma kita bersyukur kerana Allah mentakdirkan pilot yang terbabit dengan kehilangan ini seorang penyokong Pakatan.

Jika ia berlaku ke atas pilot lain maka akan berkumandanglah teori konspirasi kononnya kehilangan ini untuk menutup kemarahan rakyat terhadap kes Anwar.

Sumber: Mykmu.net

3 comments

  1. kenyataan karut dan tidak sahih admin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita seperti yang dilaporkan media antarabangsa..harap maklum

      Delete
  2. This is just speculation.. Dont trust this..!

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon