Saturday, March 01, 2014

Cara Menyorok ‘Last Seen’ Di WhatsApp


WhatsApp kini memperkenalkan cara bagi membolehkan pengguna lain tidak dapat melihat waktu terakhir anda aktif menggunakan aplikasi tersebut.

Hide ‘Last Seen’ in WhatsApp

Bagaimanapun jika anda memilih untuk menyorok ‘last seen’ anda, maka anda juga tidak dapat melihat perkara serupa pada pengguna lain.

Boleh dikatakan, ini adalah perkara yang sangat ditunggu-tunggu oleh pengguna Android yang menggunakan aplikasi ini bagi menjaga privasi mereka.

Hide ‘Last Seen’ in WhatsApp [2]

Apa yang bagus, ‘Last Seen’ ini boleh diatur untuk disorok sama ada terhadap pengguna tertentu, semua orang atau hanya kepada pengguna yang tidak diset nombornya di telefon bimbit anda.

Hide ‘Last Seen’ in WhatsApp [3]

Buat masa ini cara untuk menyorokkan ‘Last Seen’ belum boleh dimuatnaik di Google Play tetapi aplikasi ini boleh dimuat turun dari laman web rasmi Whatsapp.

Selain menyorok status ‘Last Seen’, aplikasi yang dimuat turun kelak boleh juga digunakan untuk mengatur siapa yang boleh melihat gambar profil dan status anda.

Bagaimanapun sila ambil perhatian, ia hanya boleh dilakukan untuk Android versi 2.1 ke atas dan tidak boleh dilakukan pada tablet.

Sumber: Crazyengineers.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon