Friday, December 13, 2013

Panas! KDN Dedah 10 Bukti Mat Sabu Penganut SYIAH!


Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Abd. Rahim Mohd. Radzi mendedahkan sepuluh maklumat yang menunjukkan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu (Mat Sabu) cenderung dan terlibat dengan fahaman Syiah.

Bukti mat sabu pengikut syiah

1) Mat Sabu didapati menggesa umat Islam mencontohi kepimpinan Islam berdasarkan cara ulama Syiah Iran Imam Khomeini melalui tulisannya bertajuk "Teladan Pemerintahan Nabi Yusuf Khomeini" dalam ruangan Fikrah, akhbar Harakah halaman 16 pada 5 hingga 15 Julai 2008.

2) Mat Sabu dalam ucapannya sebagai Timbalan Presiden PAS pada 13 Jun 2011 turut menyatakan kekaguman dengan kepemimpinan dan perjuangan Khomeini yang banyak mencorak pemikiran beliau.

3) Mat Sabu semasa mengulas perutusan Hari Krismas pada 2008 bagi penganut Kristian di Malaysia, turut menggunakan pendekatan Imam Khomeini sebagai terma rujukan untuk meraih sokongan politik dan agenda perpaduan di mana kenyataan itu dimuatkan dalam Harakah Daily pada 25 Dis 2008.

Kenyataan itu ialah, Imam Khomeini telah menghantar mesej kepada penganut Kristian melalui siaran agensi-agensi berita. Para penyokong yang mengiringi Khomeini ketika dalam buangan di Neaupe Le Chateau, Perancis menceritakan mereka diminta oleh Imam Khomeini supaya membahagi-bahagikan hadiah kepada penduduk di situ pada Hari Krismas.

4) Temuramah dibuat oleh agensi berita 'Antara Pos' dengan Timbalan Presiden Jalur Tiga (Jati) Datuk Aidit Ghazali menjelaskan Mat Sabu merupakan ikon Syiah dan gagal menafikan dirinya mempunyai kaitan dengan Syiah..

5) Beliau juga secara terang-terangan memuji Setiausaha Agung Syiah Lubnan iaitu Sayyid Hassan Nasrullah dan mengaku beliau dan isterinya kerap bertemu dengan pemimpin Syiah berkenaan lebih daripada empat hingga lima kali.

6) Berdasarkan maklumat, Mat Sabu juga didapati membuat lawatan ke sebuah masjid Syiah di Kampung Aluar, Wilayah Satun, selatan Thailand pada 2011 untuk mengunjungi pemimpin Syiah dan menghadiri majlis ramah mesra di sana.

7) Mat Sabu juga didapati beberapa kali menghadiri kelas pengajian di sebuah rumah di Bukit Merah, Semanggol, Perak pada 2011, dan kelas pengajian itu dikendalikan dua ustaz berfahaman Syiah yang bertugas di sebuah daripada sekolah agama di Gunung Semanggol.

8) Berdasarkan temuramah pegawai KDN Ustaz Zamihan Mat Zin bersama C.N. Afghani (sahabat Mat Sabu selama hampir 20 tahun) di Masjid Jamek, Kuala Lumpur pada 9 Dis 2013 yang menjelaskan Mat Sabu kerap kali melawat Iran dan pernah terlibat dalam program penghantaran pelajar Malaysia di Qom, Iran.

9) Menurut temuramah Ustaz Zamihan bersama Prof Madya Dr Abdul Aziz Hanafi (tokoh ulama), Abdul Aziz menjelaskan Mat Sabu pernah melafaz selawat seperti diamalkan penganut Syiah pada satu sesi ceramah PAS di Madrasah Diniah, Arau, Perlis pada 2005.

10) Tuan Guru Haji Abd Rahim dari Sg Jagung, Pendang, Kedah juga menjelaskan Mat Sabu merupakan salah seorang penganut Syiah kerana beliau sendiri beberapa kali pernah melihat Mat Sabu menunaikan solat menggunakan sebiji batu kecil leper di tempat sujudnya. Amalan yang sinonim dengan golongan Syiah.

Segala fakta yang dikemukakan jelas menunjukkan pemimpin PAS itu mempunyai kaitan dengan fahaman dan aktiviti Syiah.

Secara kesimpulan, Mat Sabu juga menggesa umat Islam Malaysia mencontohi pemikiran dan corak pemerintahan Imam Khomeini yang jelas berasaskan Syiah.

Selain itu keterangan beliau sendiri melalui kata-kata, penulisan, rakaman ceramah dan aktiviti yang disertainya sama ada di dalam atau luar negara tidak dapat sama sekali menyembunyikan kaitan beliau dengan Syiah.

Keterangan daripada rakan-rakan Mat Sabu yang pernah bersama-sama berjuang dalam lapangan politik yang sama turut memperakui kaitan beliau dengan Syiah.

Syiah Isu Akidah Bukan Isu Politik

Zahid Hamidi - Isu Mat Sabu Penganut Syiah

Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menegaskan parti Pas perlu mengetepikan soal politik apabila berhadapan dengan isu Syiah yang masuk ke dalam negara ini.

Ini kerana, isu Syiah yang kian menular di kalangan umat Islam di Malaysia merupakan soal akidah yang perlu ditangani dengan serius sebelum ia mengelirukan umat Islam.

Zahid juga menyatakan, Pas perlu berfikir dengan wajar untuk menolak semua pemimpin parti mereka yang terang-terangan mengamalkan fahaman Syiah dan bukanlah berlandaskan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

“Parti Pas, ketepikanlah soal politik, kerana ini adalah soal akidah. Alangkah baiknya jika Pas menyatakan mereka menolak fahaman Syiah, termasuklah menolak pemimpin yang amalkan Syiah. Kita tahu siapa pemimpin mereka,” kata Zahid dalam ucapan penggulungan sempena Perhimpunan Agung UMNO 2013.

Zahid memberi amaran keras dalam isu Syiah ini di mana pemimpin Pas yang berselindung mengamalkan ajaran Syiah akan diambil tindakan keras dan sewajarnya.

Malah, premis-premis berdaftar yang mengamalkan ajaran Syiah secara senyap juga akan disita.

“Jangan berselindung! Kita akan ambil tindakan kepada pemimpin Pas yang amalkan Syiah. Jika ada pemimpin-pemimpin Syiah di premis-premis berdaftar, Menteri Dalam Negeri juga akan menyita terus,” katanya.

Bagi Zahid, isu Syiah mampu memberikan ancaman kepada soal keselamatan negara dan memecah-belahkan akidah umat Islam.

Justeru, beliau menyatakan Malaysia telah mendifinisikan agama Islam adalah agama yang mengikut fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah secara terang-terangan.

“Negara Malaysia, terang-terangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan UMNOlah wadah yang memulakan Ahli Sunnah Wal Jamaah, bukanlah parti lain. UMNO hanya Ahli Sunnah Wal Jamaah,” tambah Zahid.

Sumber: MYKMU/mStar

2 comments

  1. ish tak sangaka.
    semoga ajaran syiah dijaukan penyebaran di malaysia..amin.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga perkara ni tidak dipolitikkan, kesucian agama Islam lebih penting untuk kebaikan ummah.

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon