Sunday, November 03, 2013

Unik! Seni Menarik Diperbuat Dari Tunggul Dan Pokok Kayu


Info Unik Dunia. Tunggul kayu hanyut atau terbiar di kebun selalunya akan dibuang atau dibakar dan tidak ramai yang tahu ia sebenarnya boleh memberi pendapatan lumayan jika dijadikan barangan kraf tangan sehingga mencecah ribuan ringgit.

Igor Dzheknavarov amazing arts

Jom kita kita lihat apa yang berlaku di Bandar Ukraine..

Bandar Ukraine Simferopol telah berubah menjadi sebuah galeri seni bandar oleh seorang seniman misteri yang mengukir patung kayu dari tunggul kayu mati. Kini ada puluhan karya-karya yang luar biasa berada di seluruh bandar Crimea.

Masyarakat di Bandar Ukraine pada mulanya tidak mengendahkan ketika karya unik ini pertama kali muncul di pelbagai tempat di Simferopol, tetapi dalam tahun-tahun terakhir, bandar ini dipenuhi patung-patung unik ini.

Penduduk tempatan tertanya-tanya siapa di sebalik pengukir patung-patung ini? Kerajaan tempatan, kumpulan seni tempatan atau patung-patung tersebut muncul secara ajaib? .

Namun media tempatan akhirnya berjaya menjejak "si pelaku". Namanya Igor Dzheknavarov dan dia bukannya pemahat terlatih atau tukang kayu, tapi tukang masak!

"Masakan adalah seni terbesar dari segala-galanya," katanya berjenaka kepada wartawan

"Jika anda boleh menggoreng kentang, anda boleh melakukan apa saja."

Sepuluh tahun yang lalu, Igor belajar sendiri cara memahat dan mula menggunakan kemahiran yang baru dipelajarinya untuk meningkatkan paparan seni memahat di kotanya.

Dia menyebut dirinya seorang co-artis, kerana semua karya yang diilhamkan sangat unik yang terukir indah di pohon-pohon jalanan.

Igor Dzheknavarov amazing arts
Igor Dzheknavarov amazing arts
Igor Dzheknavarov amazing arts
Igor Dzheknavarov amazing arts
Igor Dzheknavarov amazing arts

Sungguh menggagumkan..

[Sumber] [Edited by SP]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon