Saturday, September 21, 2013

Black Dan Isteri Keracunan Makanan Ketika Berbulan Madu!


Bulan madu pasangan pengantin baharu iaitu Black Hanafiah dan isterinya, Naquia Yasirah Mohamad Khairi terganggu gara-gara kedua-dua mereka mengalami keracunan makanan ketika berada di Pulau Langkawi.

Black Mentor

Black atau nama sebenarnya Hanifah Hanafiah, 26, berkata, mereka telah ditahan di Hospital Daerah Langkawi pada malam Khamis selepas mengalami cirit-birit, muntah-muntah dan keletihan.

“Alhamdulillah keracunan tersebut tidak terlalu teruk dan kami hanya ditahan selama beberapa jam sahaja di hospital selepas diberikan air garam untuk menyeimbangkan kembali bendalir dalam badan,” katanya ketika dihubungi pada Jumaat.

Black dan Naquia, 28, selamat diijabkabulkan pada 13 September lalu dalam satu majlis yang diadakan di Zebra Square, Kampung Pandan.

Dalam perkembangan sama, Black berkata, kejadian berlaku selepas mereka menikmati makanan laut sejurus sampai di pulau peranginan itu pada malam Rabu lalu.

Kata Black, dia dan isterinya mula mengalami cirit-birit pada keesokan paginya sebelum ia melarat sehingga petang dan mengambil keputusan untuk pergi ke hospital mendapatkan rawatan.

“Mula-mula ingatkan sakit perut biasa sahaja tetapi ia semakin melarat sehingga ke petang sampaikan kami tidak larat untuk ke mana-mana dan duduk di dalam bilik hotel sahaja,” ujarnya.

Sementara itu, Black berkata, kejadian itu tidak menggangu percutian bulan madu mereka malah mengeratkan hubungan suami isteri yang baharu terjalin selama seminggu.

“Saat-saat begini mengeratkan kami dan ia tidak menggangu langsung dan hari ini (Jumaat) keadaan kami sudah kembali pulih dan kami mahu bersiar-siar di pulau ini,” jelasnya.

Tambah Black, dia dan Naquia akan berada di Pulau Langkawi sehingga Sabtu sebelum berangkat ke Korea Selatan pada Isnin depan.

Sumber: mStar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon