Monday, July 08, 2013

Pengadil Dikerat Empat Gara-gara Tikam Pemain Di Padang


Seorang pengadil bola sepak amatur dikerat kepada empat bahagian dan dipenggal selepas dia menikam seorang pemain hingga mati di padang bola dalam satu perlawanan.


Perlawanan itu berlangsung di Stadium Pius XII di Maranho, timur laut Brazil minggu lalu.

Menurut laporan Correio24horas, pemain berusia 30 tahun itu, Josenir dos Santos Abreu menghampiri pengadil Octavio da Silva Catanhede Jordan, 20, untuk mempertikai keputusannya.

Pertengkaran sengit kemudian meletus antara mereka sebelum pengadil terbabit mengeluarkan pisau saku dan menikam Santos Abreu berulang kali.

Pemain itu mati dalam perjalanan ke hospital. Peminat yang terdiri daripada rakan dan anggota keluarga mangsa yang berang dengan kejadian itu menyerbu padang dan mengepung Catanhede Jordan.

Tanpa belas kasihan, mereka mengerat pengadil itu kepada empat bahagian dan memenggalnya sebelum meletakkan kepalanya di atas pagar.

Setakat ini, polis di Santa Ines, Maranhao menahan seorang lelaki, Luis Moraes Souza, 27, berhubung kejadian ngeri itu dan masih memburu dua lagi lelaki bernama ‘Chiquinho’ dan ‘Pirolo,’ menurut beberapa blog Brazil.

“Laporan saksi menunjukkan beberapa orang berada di tempat kejadian ketika pembunuhan itu berlaku. Kami akan mengenal pasti mereka yang bertanggungjawab. Jenayah tidak boleh dibalas dengan jenayah. “Tindakan seperti itu bertentangan dengan undang-undang negara,” kata Ketua Polis Santa Ines, Valter Costa.

-Agensi

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon