Wednesday, July 31, 2013

Gambar Pemandangan Luar Biasa Bunga Tulip Dari Udara


Bunga tulip telah menjadi simbol negara Belanda yang paling disukai. Ramai pelancong yang datang ke bandar ini hanya untuk melihat bunga-bunga berwarna cerah dan pemandangan yang menakjubkan taman bunga tulip.


Salah satu bandar di Belanda yang terkenal dengan keindahan bunga tulip adalah Anna Paulowna. Terletak di bahagian Belanda sebelah Utara, Anna Paulowna merupakan bandar dengan taman-taman bunga yang indah.

Mekarnya bunga-bunga di Belanda bermula pada bulan Mac dengan bunga Crocus diikuti dengan bunga Narsis/dafodil (Narcissus).

Pada musim bunga di bulan April hingga pertengahan Mei, mekarlah bunga-bunga Tulip dan Hyacinths dengan warna-warna cerah yang membuat pemandangan di bandar penuh dengan warna.

Pada bulan Ogos adalah masanya untuk menikmati bunga Gladioli.

Belanda merupakan taman bunga sepanjang tahun, bahkan ketika musim telah berakhir. Pelancong yang datang ke taman-taman bunga di Anna Paulowna akan selalu dapat melihat keindahan bunga-bunga khas negeri kincir angin itu.

Pada abad ke 20, bunga telah menjadi komoditi dan industri di Belanda yang terus mengalami perkembangan.

Seiring dengan perkembangan tersebut, banyak bermunculan pusat perdagangan bunga, koperasi petani, dan balai lelong di bandar-bandar penghasil bunga Belanda.

Ketika ini Belanda merupakan pengeluar bunga dalam jumlah yang besar. Belanda merupakan pembekal bunga kepada lebih seratus negara di seluruh dunia.


[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon