Thursday, June 06, 2013

Aktres Cantik Bollywood Bunuh Diri Kerana Tiada Tawaran Berlakon


Aktres Bollywood, Jiah Khan, 25, yang ditemui mati tergantung di apartmennya Isnin lalu dikatakan tertekan dan kecewa dengan hubungan cintanya.


Polis memberitahu wartawan, teman lelaki Jiah, Suraj Pancholi, anak pasangan pelakon Aditya Pancholi dan Zarina Wahab disoal selama tiga jam, semalam.

Suraj orang terakhir berbual dengan Jiah pada malam 3 Jun lalu. Polis mengesahkan mereka berbual menerusi telefon berulang kali dengan panggilan terakhir pada 22.53 malam (waktu tempatan, selama dua minit.

Bedah siasat menunjukkan Jiah menggantung diri antara jam 11 dan 11.30 malam sejurus selepas bercakap dengan Suraj. Mayatnya ditemui ibunya. Suraj dilapor memberitahu polis, mereka bahagia dengan hubungan cinta mereka selama setahun selepas berkenalan menerusi laman sosial.

Ibu Jiah, Rabea Khan dipetik polis sebagai berkata, anaknya tertekan sejak dua bulan lalu kerana hubungan dengan Suraj memandangkan dia tidak mempunyai sumber kewangan.

Pengarah filem, Ram Gopal Varma, yang memberi peluang kepada Nafisah atau nama sebenar Jiah untuk melancarkan karier lakonannya di Bollywood menerusi filem Nishabd pada 2007 berkata, dia terkejut dengan berita kematian itu.

“Dia tertekan mengenai kariernya dan takut mengenai masa depannya kerana tidak berlakon sejak tiga tahun lalu,” kata Ram.

“Kali terakhir saya bertemu Jiah dia berkata, setiap orang di sekelilingnya membuat dia merasakan dirinya gagal. Meskipun mendapat sanjungan dalam Nishabd dan berjaya dalam filem Ghazni dan Houseful, dia tidak bekerja.

“Saya tidak pasti alasan yang menyebabkan perkara itu. Tetapi Jiah begitu tertekan mengenai kariernya dan takut menghadapi masa depannya,” kata Ram dalam laman Twitternya.

-Reuters

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon