Tuesday, May 28, 2013

Guru Wanita Paling 'Gatal' Britain Di Haramkan Daripada Mengajar


Seorang guru wanita, Catherine Rayne ,35, diharamkan daripada mengajar di semua sekolah di seluruh Britain selepas dia cuba menggoda pelajar lelaki di sekolah Michael Hall di Sussex, selama dua tahun.

Guru Wanita Paling 'Gatal' Britain Di Haramkan Daripada Mengajar

Selain bertukar nombor telefon dengan budak lelaki berusia 15 tahun itu, Rayne juga turut memberikan kelas tambahan kepada pelajar berkenaan di rumahnya.

Dia juga menghantar mesej menerusi telefon berpuluh-puluh kali kepada budak itu, bagi menjelaskan niatnya untuk menjalinkan hubungan romantik dengan pelajar berkenaan.

Wanita itu yang juga berkawan dengan ibu bapa pelajar berkenaan, dilaporkan pernah melawat rumah mereka ketika pelajar itu tinggal sendirian di rumahnya.

Kejadian itu berlaku pada 2011 dan ia terbongkar apabila bapa pelajar berkenaan membuat aduan di sekolah.

Ketika itu, Rayne masih menghantar surat kepada pelajar tersebut untuk mengajaknya memulakan hubungan romantik.

Dia akhirnya meletak jawatan sebagai guru di sekolah berkenaan selepas bapa pelajar tersebut menghantar surat ke sekolah terbabit, namun dalam masa sama, Rayne tidak serik dan terus menghantar hadiah kepada `pujaan hatinya’ itu.

Susulan laporan bapa budak tersebut, The National College for Teaching and Leadership telah menubuhkan satu panel bagi menyiasat kes berkenaan.

Mereka kemudiannya mendapati Rayne bersalah kerana melakukan perbuatan yang tidak profesional dan diharamkan daripada mengajar lagi.

-Mynewshub

1 comment

  1. NIce Entry... sudikan diri melawat kat blog saya...hehehe(nak promote sikit...
    haniskururu.blogspot.com

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon