Monday, April 15, 2013

Emma Maembong Belajar Sampai Tingkatan 2 Saja?


Nampaknya status pembelajaran Emma Maembong menjadi topik hangat baru-baru ini. Malah Emma sendiri mengakui terkejut yang media mengetahui dirinya hanya setakat belajar sehingga ke tingkatan 2 sahaja.


Emma juga tidak pernah menduduki peperiksaan SPM.

Berkata kepada BiPop hari ini, Emma Maembong menjelaskan yang dia tidak pergi ke sekolah dan belajar hanya di rumah.

Kata Emma:-
Saya tak ke sekolah, sebaliknya hanya menghadiri home school, belajar di rumah. Saya mempunyai seorang adik lelaki yang tak boleh berjalan, jadi cikgu datang rumah, pada masa sama, boleh jaga adik. Tapi, saya mengaku, memang tak ambil SPM. Saya belajar melukis dengan ayah, jadi saya memang tak belajar tinggi. Saya nak jadi pelukis sama seperti ayah. Nak ikut jejak ayah.

Namun begitu, Emma berkata sekiranya ingin menyambung pelajaran, dia akan mengambil bidang lukisan untuk menyambung legasi ayahnya.

Kata Emma:-
Saya juga tak menafikan saya hanya bersekolah sehingga di Tingkatan Dua sahaja. Sekarang saya dah ceburi bidang lakonan, tapi legasi ayah perlu diteruskan. Sekiranya saya nak sambung belajar ke peringkat tinggi, saya nak ambil bidang lukisan.

Mungkin Emma memang tidak dilahirkan untuk belajar tinggi tetapi itu bukannya satu penghalang untuk berjaya di dalam kehidupan.

Kalau Emma fokus dengan apa yang dilakukan, mana tahu satu hari nanti akan betul-betul berjaya. Abang Nara tengok bakat Emma dalam bidang lukisan pun boleh tahan. Semoga satu hari nanti bakat tersebut dapat dikembangkan.

-Mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon