Monday, April 15, 2013

Baru Sehari Video Baru Psy Ditonton 10 Juta Kali


Video muzik baru bintang ‘Gangnam Style’ ditonton lebih 10 juta kali di YouTube kurang daripada 24 jam selepas dia mempamerkan tarian barunya di Seoul.


Bintang pop Korea Selatan itu, kelmarin membuat persembahan kali pertama tarian goyang pinggul untuk meniru kejayaan ‘Gangnam Style’ dan gerak tari kudanya dalam single terbaru, ‘Gentleman.’

Video itu diterbitkan sehari selepas lagu berkenaan mendapat sambutan hangat menerusi online di seluruh dunia dengan catatan 10.7 juta tontonan dalam masa 15 jam selepas dilancarkan di satu konsert penuh sesak di Seoul.

Video berkenaan menunjukkan Psy dengan cermin mata hitamnya menari di beberapa lokasi di sekitar Seoul termasuk di sebuah kedai pakaian ternama, restoran dan kolam renang.

Seni kata lagu itu mengisahkan penyanyi itu mengajuk dan membuat lawak praktikal terhadap wanita termasuk menarik kerusi mereka ketika mereka hendak duduk sebelum dia bertemu buku dengan ruas.

Video ‘Gangnam Style’ dan tarian kuda Psy membolehkan dia menjadi terkenal di seluruh dunia tahun lalu selepas dimuatnaikkan ke YouTube.

Bagaimanapun, video yang menunjukkan dia melawat serta tarian baru goyang pinggulnya menarik perhatian peminat.

“Lagu itu agak menarik! Saya duduk mendengarnya sambil menggoyangkan pinggul saya walaupun saya tidak faham apa yang dinyanyikannya,” kata seorang pengguna YouTube.

“Percayalah video ini akan menjadi yang kedua mencatatkan 1 bilion pengunjung,” kata seorang lagi pengulas sementara yang lain berkata: “Selamat Tinggal Harlem Shake,” merujuk kepada satu lagi tarian yang menjadi tarikan di seluruh dunia baru-baru ini.

-AFP

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon