Saturday, March 09, 2013

Yahoo! Sambut Hari Jadi Ke-18 Tahun Ini


Yahoo, sebagai sebuah syarikat incorporated, secara rasminya mencapai usia 18 tahun pada tahun ini. Syarikat itu diperbadankan pada 1 Mac, 1995.


Ulang tahun sebenar Yahoo adalah pada Januari (1994). Itu adalah tarikh sebenar ia tercipta. Ia menjadi sebuah syarikat awam yang didagangkan pada bulan April, 1996.

Yahoo adalah gergasi internet pada tahun-tahun sebelum ini. Ia telah wujud sejak mungkin ramai di antara anda telah pun menggunakan web. Marissa Mayer kini menerajui, boleh atau tidak beliau membawa Yahoo ke landasan yang tepat. Walaupun masih awal dalam kerjaya Yahoo, Yahoo telah direka semula dua daripada sifat-sifat utamanya di bawah Mayer - Mail dan laman utama.

Menurut syarikat Investor Relations FAQ, Yahoo adalah:
Yahoo! menjadikan tabiat harian dunia inspirasi dan menghiburkan. Dengan mewujudkan pengalaman yang sangat peribadi untuk pengguna kami, kami menyimpan orang yang disambungkan kepada apa yang paling penting kepada mereka, merentasi peranti dan di seluruh dunia. Sebaliknya, kita mewujudkan nilai untuk pengiklan dengan menghubungkan mereka dengan penonton yang membina perniagaan mereka.
Selamat hari jadi Yahoo!

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon