Saturday, March 23, 2013

Sanggup Penggal Kepala Adik Untuk Tuntut Insuran


Seorang lelaki ditangkap kerana disyaki membunuh adik perempuannya dan kemudian meletakkan kepala mangsa yang telah ‘dijeruk’ di sebuah tandas awam.


Chen Chia-fu, 37, dipercayai membunuh adiknya itu kerana mahu menuntut bayaran insurans.

Laporan media tempatan merujuk kejadian itu sebagai ‘kes kepala jeruk’ kerana kepala mangsa ditemui dalam bungkusan plastik dengan disapu beberapa lapisan garam. Setakat ini, hanya kepala mangsa saja ditemui.

Wanita berusia 36 tahun itu dilapor hilang sejak Disember lalu. Polis berjaya membongkar kes berkenaan selepas menerima nota mengenai lokasi mayat mangsa. Nota itu yang didakwa mirip gaya tulisan Chen juga meminta polis mengebumikan mangsa secara sempurna.

Rakaman kamera pengawasan menunjukkan Chen membawa beberapa beg mengandungi objek yang tidak dapat dikenal pasti. Dia juga membeli sekurang-kurangnya empat polisi insurans untuk adiknya yang akan membolehkan dia memperoleh sejumlah besar wang jika wanita itu mati. Chen yang ditangkap semalam menafikan tuduhan membunuh. Bahagian lain mayat mangsa dan senjata yang digunakan untuk membunuh masih belum ditemui.

-Daily Mail

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon