Saturday, March 02, 2013

Inilah Gelongsor Air Paling Hebat Di Dunia


Bagi sesiapa yang menyukai aktiviti di taman tema air, di sini ada beberapa tempat di dunia yang mempunyai gelongsor air yang paling hebat di dunia. Inilah antara taman tema gelongsor air paling menarik di dunia

The Leap of Faith Waterslide


Ia merupakan gelongsor paling hebat. Gelongsor ini terletak di Aquaventure Water Park, Atlantis The Palm yang berada di Dubai. Gelongsor yang paling curam ini dimiliki shark lagoon di akhir tunnel transparannya. Selain itu, kawasan Aquaventure berkeluasan sekitar 17 hektar dari Atlantis The Palm dan terdapat pantai yang indah seluas 700 meter.

World Waterpark


Gelongsor yang kedua adalah gelongsor yang berada di dalam pusat beli-belah. Dengan keluas lebih dari 12 hektar, World Waterpark adalah ‘waterpark indoor’ terbesar di dunia. Waterpark ini dibuka untuk publik pada tahun 1986 dan berlokasi di West Edmonton Mall di Alberta, Canada. Had maksimum World Waterpark adalah 40.000 pengunjung. Gelongsor tertinggi di taman tema air ini adalah Twiter dan Cyclone dengan tinggi 25 meter.

Jumeirah Sceirah

Ianya merupakan gelongsor ketiga. Taman tema air ini masuk dalam 10 terbesar tarikan di Dubai. Tarikan utama dari waterpark ini adalah Jumeirah Sceirah. Dengan tinggi 33 meter dan kecepatan 80 km/jam, Jumeirah Sceirah merupakan gelongsor ‘free-fall water’ tercepat dan tertinggi selain United States.

Disney’s Blizzard Beach Water Park


Gelongsor keempat berada di United States. Gelongsor dengan ‘free-fall speed’ terlaju dan tertinggi yang terletak di Disney’s Blizzard Beach Water Park di Walt Disney World. Gelongsor dengan ketinggian sekitar 36 meter, Anda dapat melihat pemandangan sangat menakjubkan di Disney. Sangat hebat kan?

[Sumber]

1 comment

  1. Ηellο there! I κnow this is kinda off topic hοwever ,
    I'd figured I'd aѕk. Woulԁ you be interested in еxchаngіng linkѕ or maуbe guest ωriting a
    blog pοst or vicе-νersa? My ѕіte covers a lot of the sаme subjects as yourѕ anԁ I think ωе could greatly benefit
    fгom еach other. If you are іntereѕted feel
    freе tο shoot me an e-mail. I looκ forward tо heaгing frоm you!
    Tеггific blοg by thе way!


    Haѵe a loоk аt my ωеb sіtе
    :: colonic irrigation birmingham UK

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon