Wednesday, February 06, 2013

Perogol Bersiri Di Penjara 115 Tahun


Lelaki yang digelar Rambo Bentong, Rabidin Satir, 42, menerima pembalasan terhadap perbuatan kejamnya apabila Mahkamah Sesyen, di sini, semalam, menjatuhkan hukuman penjara 115 tahun dan 50 sebatan selepas mengaku bersalah terhadap empat tuduhan rogol serta satu tuduhan melakukan seks luar tabii.

Anggota polis membawa masuk Rabidin ke Mahkamah Sesyen Raub.

Hakim Murtazadi Amran dalam keputusannya berkata, perbuatan tertuduh tidak berperikemanusiaan, apatah lagi mangsa masih muda dan di bawah umur.

“Tertuduh bukan saja perlu meminta maaf kepada mahkamah dan polis, tetapi juga perlu memohon kemaafan kepada mangsa dan keluarga mereka. Saya berharap tertuduh menyesal dengan perbuatannya dan memohon keampunan daripada Tuhan,” katanya.

Rabidin yang berasal dari Tambunan, Sabah, ketika diberi peluang merayu berkata, “Ketika itu (kejadian) saya berada dalam keadaan mabuk dan tidak sedar. Saya memohon kemaafan dan minta hukuman diringankan.”

Murtazadi menjatuhkan hukuman penjara 25 tahun dan 10 sebatan terhadap setiap pertuduhan membabitkan jenayah rogol manakala penjara 15 tahun dan 10 sebatan bagi pertuduhan melakukan seks luar tabii.

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon