Saturday, February 02, 2013

Penyanyi Cantik Indonesia Ini Lebih Terkenal Di Malaysia


Penyanyi baharu Indonesia, Shae (ganbar) menganggap dakwaan kononnya dia kurang dikenali di negara asal berbanding di negara ini sebagai isu yang tidak perlu dibimbangkan.


Shae atau nama penuhnya Sheryl Gething, 19, berkata, dia mendapat tempat dan masih menerima tawaran di republik itu walaupun tidak sampai setahun menceburi bidang nyanyian.

"Saya percaya sesuatu perkara (kurang diterima) berlaku dengan sebab-sebab tertentu. Benar, nama saya agak kecil dan perlahan di negara saya tetapi saya ada kemajuan sebenarnya.

"Peluang (nyanyian) tetap ada dan peminat mulai menerima saya. Tidak banyak beza sama ada popular di negara mana pun," katanya.

Penyanyi yang sedang popular dengan lagu Sayang ini berkata, dia lebih memikirkan mengenai mengembangkan kerjaya berbanding isu remeh seperti populariti.

"Saya ceburi bidang ini kerana cintakan terhadap seni. Apa jua berlaku, sama ada diterima ramai atau sebaliknya saya tetap gembira.

"Yang penting kerja keras untuk mengukuhkan nama dan kerjaya. Saya tidak tengok skala (populariti) tetapi penerimaan peminat terhadap muzik saya," katanya.

Penyanyi berdarah kacukan Australia (bapa) dan Riau (ibu) ini berkata, penerimaan yang baik di kalangan masyarakat di negara ini bertitik tolak daripada kerja keras syarikat rakamannya Warner Music Malaysia.

"Saya berterima kasih kepada pasukan Warner di sini yang bekerja keras mempromosikan saya sehingga makin dikenali di sini.

"Saya mahu terus belajar untuk hasilkan lagu sendiri kerana tidak berpeluang untuk buat lagu sendiri dalam album pertama ini," katanya yang baharu melancarkan album berjudul The First, baru-baru ini.

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon