Sunday, November 18, 2012

Pasangan di Britain Bercerai Kerana Berebut Kuali!


Pasangan bercerai cenderung berebut dan bertelagah mengenai benda remeh, kata satu kajian firma guaman Pannone, yang mendapati satu dalam lima perceraian membabitkan pergaduhan berhubung hak milik barangan murah.


Malah, perceraian yang menelan belanja tujuh angka juga ditangguhkan kerana pergaduhan mengenai pemilikan barangan yang tidak seberapa nilainya.

Akibat pergaduhan selalunya sukar kerana mereka akhirnya meningkatkan bayaran peguam jauh lebih tinggi daripada kos membeli barang gantian, kata peguam.

Antara kes paling aneh membabitkan seorang lelaki tidak dinamakan yang menunjukkan emosi melampau apabila kuali kegemarannya diambil bekas isterinya.

Isterinya mengambil kuali itu ketika berpindah, jadi beliau mengambil cincin pertunangan wanita itu sebagai membalas dendam. Apabila semuanya sudah selesai, mereka bertemu di lebuh raya untuk bertukar barangan, lapor akhbar Daily Mail memetik peguam lelaki berkenaan, David Milburn, sebagai berkata.

Seorang lagi anak guamnya meminta bantuan mendapatkan hak penjagaan juadah yang diambil bekas suaminya daripada rumah dapur rumah mereka.

Saya juga diarahkan oleh seorang anak guam menulis surat kepada bekas suaminya untuk mengembalikan ikan salmon salai dan sawi mahal yang diambil dari peti sejuk.

Saya menjelaskan bayaran guaman membolehkan beliau membeli lebih banyak salmon salai tetapi beliau bertegas mahu kami berbuat demikian, katanya.

–Agensi

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon