Saturday, November 03, 2012

iPad Mini Kurang Sambutan Dianggap Terlalu Mahal


Pelancaran produk terbaharu Apple, iPad mini dilihat kurang mendapat sambutan apabila ia mula dijual di Jepun semalam, dengan penganalisis menyatakan gajet yang mahal itu mungkin terlalu lambat untuk masuk ke pasaran gajet bersaiz tujuh inci.


Dianggarkan seramai 300 orang beratur di luar kedai Apple di sini dan sekurang-kurangnya 20 orang berkhemah di Ginza demi menjadi individu terawal memiliki iPad mini.

Situasi sama turut dapat dilihat di beberapa buah negara Asia lain. Di Singapura misalnya, beberapa ratus orang berkampung di luar kedai Apple. Sementara di Hong Kong, kira-kira 30 orang beratur untuk mendapatkan gajet yang telah ditempah secara dalam talian sebelum ini.

Di Sydney, orang ramai tidak beratur panjang sebagaimana ketika iPhone 5 dilancarkan.

Namun begitu, peminat tegar produk Apple menyatakan mereka kagum dengan gajet tersebut. “Ia memang berbeza dengan iPad biasa. Lebih ringan dan sangat nipis. Anda boleh memegangnya dengan sebelah tangan sahaja,” kata Ayano.

Ipad mini dilancarkan di berpuluh-puluh buah negara di Asia, Eropah dan Amerika Syarikat semalam.

Sebelum iPad mini dilancarkan, penganalisis menegaskan harga jualan mencecah AS$329 (RM1,004) adalah mahal bagi mereka yang boleh memilih untuk membeli gajet lain seperti Google Nexus atau Amazon Kindle pada harga cuma AS$199 (RM607) seunit.

–AFP

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon