Friday, November 02, 2012

Bertemu Kakak Disyurga Ketika Koma


Remaja yang hampir meninggal dunia kerana ususnya pecah mengaku ke syurga dan bertemu dengan kakaknya yang sudah meninggal dunia. Padahal, orang tuanya tidak pernah bercerita tentang anak perempuan itu.


Colton Burpo, 11, mengaku ketika berusia empat tahun, dia telah menjalani pembedahan kecemasan sebanyak dua kali. Setelah pulih, dia memberitahu ibu bapanya, Todd dan Sonya, bahawa dia baru saja bertemu dengan kakak perempuannya yang belum pernah dia temui. Ajaib, sebelum melahirkan Colton, Sonya pernah keguguran janin perempuan. Yang peliknya, ibu bapa Colton tidak pernah menceritakan kisah sedih itu.

“Perempuan itu nampak biasa. Dia memberikan saya pelukan dan mengatakan gembira bertemu seorang anggota keluarga di sana,” kata Colton ketika menceritakan pengalaman luar biasa itu di buku terbaru 'Heaven is for Real'.

“Dia tidak memiliki nama. Dia tidak pernah diberikan nama. Tapi dia tidak sabar bertemu dengan ayah dan ibu di syurga,” kata Colton lagi menceritakan pengalaman bersama kakaknya itu.

Colton juga menceritakan ada bertemu datuknya Pop, yang meninggal 30 tahun lalu dan tidak pernah dikenal Colton. Colton mengaku pengalaman di syurga tidak sama dengan pengalaman hidupnya di dunia.

Ketika ditanya bagaimana keadaan di syurga, Colton menjelaskan dengan sangat spesifik. “Wow. Ada banyak warna pelangi. Ia sebuah tempat yang indah dengan banyak benda yang menakjubkan.”

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon