Wednesday, September 26, 2012

Wajah Bertukar Pelik Selepas Pembedahan Plastik!


Bagi sesetengah orang, pembedahan plastik ialah cara untuk menyerlahkan identiti ataupun meningkatkan lagi mutu rupa mereka. Selalunya mereka akan memilih prosedur yang simple saja. Paling penting, ia tak nampak ketara sangat.

Tapi ada segelintir orang yang ingin sangat mendapatkan rupa yang ideal sampai mereka terpaksa buat pembedahan berkali-kali sampai kononnya perfect. Mereka takkan rasa puas hati selagi tak capai kesempurnaan itu.

Malangnya, oleh kerana banyak sangat pembedahan telah dilakukan ke atas rupa mereka, langsung hilang rupa asal mereka. Kalau cantik, tak apalah. Ini ada yang macam rupa makhluk asing!

8 orang ini adalah sebahagian daripada mereka. Jom tengok rupa mereka setelah diubah suai.

1. Jocelyn Wildenstein

Jocelyn Wildenstein

Socialite kelahiran Switzerland ini katanya ingin menyerupai kucing, untuk menggembirakan bekas suami jutawannya yang minat kucing. Pembedahan plastiknya dilaporkan telah menelan belanja sebanyak USD$2 juta!

Kata bekas suaminya, "Dia ingat dia boleh mengubah suai mukanya macam perabot. Mana boleh buat kulit macam itu! Walaupun dah ditegur, dia tak nak dengar."

2. Justin Jedlica

Justin Jedlica

Anda tahu anak patung Barbie? Kan dia ada boyfriend bernama Ken? Jejaka ini ingin menyerupai patung lelaki itu. Dalam banyak-banyak orang, dia nak ikut muka patung?

Dia berumur 17 tahun ketika dia ingin lakukan pembedahan hidung, tapi tanpa izin ibu bapa, dia terpaksa tunggu sampai setahun lagi.

Sejak itu, dia dah melakukan 150 prosedur! Dia juga memberi consultation kepada sesiapa yang ingin mengubahsuai rupa mereka.

3. Rodrigo Alves

Rodrigo Alves

Lelaki ini pun telah melakukan pelbagai jenis pembedahan, dan dia memang dipanggil “human Ken doll.” Dia terkenal di seluruh dunia dengan surgery yang dilakukan ke atas mukanya, serta gaya fesyennya yang melampau. Scary!

4. Natasha Crown

Natasha Crown

Pembedahan plastik tak semestinya di muka saja! Tengok wanita ini. Punggungnya pun dia nak ubah! Natasha Crown sedang berusaha untuk dinobatkan sebagai orang berpunggung terbesar di dunia. Kini diameternya berukuran 85 inci.

Wanita berumur 24 tahun ini sudahpun menjalani 3 Brazilian butt lifts tapi nak lagi. Dia juga telah inginkan lebih pembedahan ke atas buah dadanya serta hidung.

5. Bryan Ray

Bryan Ray

Ya, rupa perempuan tapi dia sebenarnya lelaki. Nampak macam kenal, kan? Lelaki ini telah melalui 90 pembedahan dan membelanjakan USD80,000 untuk menyerupai Britney Spears!

Antara prosedurnya ialah pembedahan hidung, suntikan Botox, suntikan lemak ke pipi, pembuangan rambut secara laser serta suntikan bibir. Wah!

6. Vinny Ohh

Vinny Ohh

Lelaki ini pula mempunyai impian untuk menjadi "genderless alien" (alien yang tak berjantina). Macam-macam!

7. Herbert Chavez

Herbert Chavez

Nak jadi Superman pun ada! Selain mengubahsuai mukanya, lelaki ini juga telah melalui prosedur untuk mendapatkan abs (otot perut) yang perfect. Kalau Superman digelar "Man Of Steel", dia ingin digelar sebagai "Man Of Plastic". Aduhai.

8. Tiffany

Tiffany Ivanka Trump

Tak pasti apa nama penuhnya, tapi wanita ini telah melakukan pembedahan sebanyak 13 kali di dalam masa setahun, untuk menyerupai Ivanka Trump.

Wah, ada juga peminat yang sanggup mengubah rupanya demi anak presiden Amerika Syarikat itu. Tiffany telah mengubah suai buah dada, hidung, pipi dan matanya.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: hijabnheels

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon