Thursday, September 27, 2012

Perogol Bersiri Berjaya Ditahan


Seorang lelaki dipercayai perogol bersiri yang diburu polis sejak 2010 selepas merogol dan menyamun beberapa wanita ditahan di sebuah rumah di Shah Alam, semalam.

Lelaki berusia 29 tahun itu dipercayai menggunakan modus operandi mengiklankan tawaran pekerjaan sebagai jurujual melalui beberapa laman web sebelum memujuk dan memperdaya mangsa supaya hadir menjalani ‘temu duga’ di bilik hotel bajet di ibu negara.

Menurutnya, hasil penahanan itu, polis menemui pelbagai hasil samun iaitu iPad dan telefon bimbit dipercayai milik mangsa.

“Hasil siasatan awal, terdapat tiga kes dilaporkan dilakukan suspek di Kuala Lumpur dengan menggunakan modus operandi menawar iklan dengan gaji lumayan di laman web sebelum mengadakan temu duga di hotel".

Kebanyakan mangsa yang terpedaya akan dihubungi suspek kononnya disenarai pendek untuk menjalani sesi temu duga dan menetapkan temu janji di hotel sekitar ibu kota sebelum meminta mangsa mendaftar masuk atas nama mereka sendiri dan berjanji akan membayarnya kemudian.

-Hmetro.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon