Wednesday, September 26, 2012

Jadi Kaya Jual Seluar Dalam Terpakai


Seorang pelajar kojej berusia 19 tahun di Singapura menjual seluar dalam terpakai secara online pada harga S$45 (RM104) setiap satu. Dia juga memberikan bonus tambahan untuk pelanggan yang membeli dua seluar dalam - mereka akan menerima video klip percuma gadis tersebut yang sedang membuka seluar dalamnya namun tanpa menunjukkan wajahnya.

Bisnes Seluar Dalam

Gadis yang hanya dikenali dengan nama Felica, telah memulakan perniagaan ini melalui blognya.

Pada mulanya dia menjual seluar dalamnya dengan harga S$30 (RM70) setiap satu, namun dia telah menaikkan harganya bermula pada 1 Disember 2011 lalu.

Felica menulis entry di dalam blognya dengan memaparkan gambar-gambarnya dari paras leher ke bawah dengan memakai pelbagai jenis seluar dalam termasuk jenis T-black dan rekaan biasa dengan design yang comel.

Setakat ini gadis tersebut dipercayai telah menjual sebanyak 16 pasang seluar dalamnya dan menerima kira-kira 200 komen dari pembaca-pembaca blognya itu.

Menurutnya, dia melakukan perniagaan itu untuk menampung sedikit perbelanjaan serta membayar yuran pengajiannya.

"Semua seluar dalam yang dijual akan dipakai olehnya sekurang-kurangnya selama 12 jam," katanya kepada sebuah akhbar.

BISNES SELUAR DALAM WANITA

Jika anda masih tercari-cari idea perniagaan untuk mula berniaga, perniagaan celana dalam wanita adalah satu perniagaan yang menarik dan boleh difikirkan oleh para usahawan dan juga bakal usahawan.

Malah sebenarnya apa-apa saja perniagaan yang pelanggan utamanya disasarkan untuk kaum wanita merupakan satu perniagaan yang berpotensi tinggi untuk diceburi.

Ada banyak perniagaan yang menjadikan wanita sebagai pelanggan terbukti meletup-letup melahirkan jutawan atau usahawan berjaya.

Antara yang biasa kita lihat dan dengar adalah seperti perniagaan tudung, perniagaan baju kurung, perniagaan busana muslimah, perniagaan kosmetik, perniagaan kesihatan wanita dan banyak lagi.

Alhamdulillah! Ramai usahawan kita telah berjaya setelah menceburi perniagaan yang tersebut di atas. Semuanya adalah hasil daripada memfokuskan pada keperluan kaun wanita yang umumnya jauh lebih tinggi daripada keperluan lelaki.

Kenapa perniagaan celana dalam wanita?

Jika kita perhatikan celana dalam wanita sentiasa relevan sejak mereka di zaman kanak-kanak lagi.

Sejak kecil, anak perempuan mesti pakai celana dalam wanita. Bila dah remaja, bertukar celana dalam dan lebih perlu lagi untuk digunakan.

Bila meningkat dewasa, celana dalam bertukar wajah lagi dan tetap masih diperlukan. Bila dah mendirikan rumah tangga pula berbagai fesyen celana dalam wanita untuk kegunaan harian, untuk kegunaan santai malah untuk mengambil hati suami juga diperlukan.

Ringkasnya celana dalam wanita sentiasa ada pasaran daripada kanaka-kanak perempuan, remaja, dewasa, bujang, janda, berkahwin, cantik atau tak cantik semuanya memerlukan celana dalam.

Bagaimana anda boleh menjadi usahawan celana dalam wanita

Jika anda taip perkataan seluar dalam wanita, perkataan ini amat popular samada di negara kita ataupun di Indonesia. Kebanyakannya mencari bahan berunsur lucah seperti mengintip celana dalam wanita, skodeng celana dalam wanita dan sebagainya.

Memang ada orang lelaki yang gila mengintip seluar dalam wanita. Malah ada juga lelaki yang suka curi celana dalam wanita. Bab skodeng celana dalam wanita juga digemari oleh ramai lelaki.

Begitulah peliknya perangai kaum lelaki. Cukup dengan hanya memegang atau melihat celana dalam wanita idamannya dapat melahirkan rasa ghairah.

Dari pada membuang masa skodeng celana dalam wanita, elok anda dalami kehendak permintaan celana dalam wanita di pasaran negara kita. Belajar berkenaan indiustri celana dalam ini dan mula mendapatkan senarai jenama dan pengeluar celana dalam wanita di seluruh dunia termasuklah di negara kita.

Cuba dapatkan hak esklusif atau hak pengedaran dari pengeluar celana dalam yang kurang popular terlebih dahulu dan pasarkan melalui internet. Pelbagaikan pilihan dan variasi celana dalam wanita yang ada agar mudah untuk dijual.

Mula buat jaringan dengan pemain industri celana dalam wanita dan juga usahawan yang memberikan tumpuan pada keperluan wanita. Mungkin anda boleh edarkan celana dalam wanita pada usahawan busana muslimah dan baju kurang dan lain-lain termasuklah peralatan kosmetik.

Ringkasnya anda boleh pertimbangkan perniagaan celana dalam wanita ini dengan mula membuat carian maklumat dari sekarang.

Dapatkan berapa jumlah pasaran celana dalam wanita di malaysia sahaja dan juga di negar-negara jiran kita. Saya yakin pasarannya bernilai berbillion-billion ringgit setahun!.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: hidupringkas

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon